Lassan, de biztosan szűnik meg a császármetszés miatti stigma. Ebben a folyamatban jelenthet újabb előrelépést, hogy 58 év után most először szerepelt olyan modell a Sports Illustrated fürdőruhás számában, akinek látszott a császárhege. Sok nő számára, akik szintén ezzel a heggel élnek, nagy mérföldkő és fontos megerősítés lehet egy ilyen gesztus.
Chelsea Hirschhorn, a Frida Mom szülőkre specializálódott márka alapítója és vezetője elmondta, hogy azért akart együtt dolgozni a Sports Illustrated fürdőruhás számával ezen a megjelenésen, mert szerették volna megmutatni, hogy így is kinézhet az anyává válás és a szülés. Szerették volna erősíteni azokban, akik császármetszéssel szültek, hogy legyenek büszkék a testükre, amiért képes volt egy emberi lényt a világra hozni.
Kelly Hughes modell bevallotta, hogy maga a császárheg nem befolyásolta a karrierjét, azonban a testével kapcsolatos bizonytalanság, amit a császármetszéssel történő szülés okozott, annál inkább. „Időbe telt, mire fizikailag és mentálisan meggyógyultam, és képessé váltam büszkének lenni arra, amin keresztül mentem, a rengeteg változásra, amit a testem elviselt – mondta Hughes. – Egészen addig szégyelltem a hegemet, míg rá nem jöttem, micsoda erőről tanúskodik.”
A modell szerint fontos, hogy olyan márkák, mint a Sports Illustrated és a Frida Mom normalizálják az emberi test változásait, különös tekintettel a szülés utáni testre. „Ez annyival több volt mint egy fotózás – mondta Hughes. – Csodálatos a változás, ami a társadalomban zajlik ezzel kapcsolatban. Hálás vagyok, amiért elmondhattam a történetemet, és remélem, erőt adok vele sok nőnek.”
Bár valóban nagy utat tett meg a társadalom a várandóssággal, szüléssel, császármetszéssel, szoptatással kapcsolatban – különösen ha a Sports Illustrated magazint nézzük –, ám az is biztos, hogy korántsem vagyunk még az út végén, van hova fejlődnünk.
Forrás: Allure Fotó: Sports Illustrated