3 inspiráló nő, akik történelmet írtak a szépségpiacon

2019. március 08.
A nemzetközi nőnap alkalmából válogatott, sok száz nevet tömörítő listát tudnánk mutatni azokból a nőkből, akik a szépségszektorban valamilyen példaértékű dolgot tettek a maguk korában. Mi a mai kor úttörői, bőrgyógyászati kutató, social médiás influencerei és márkaalapítói mögé nézve, az előző évezredből „hoztunk el” három nagy kedvencünket.

Estée Lauder – az ambiciózus magyar származású szupernő

Josephine Esther Mentzer néven született, és messze többet köze volt a szépségiparhoz, pusztán annál, ő maga csodaszép volt. 1908-ban született, és a ma már világhírű, a (férjezett) nevét viselő Estée Lauder Inc. nevű vállalatot 1947-ben alapította. A háború utáni időzítés ellenére remek startot vett, és mára az egyik legerősebb arcápolási, és dekorkozmetikai brandjévé nőtte ki magát. A cég áttörő sikere – világsztárok, főként színésznők vállalták nyíltan rajongásukat, milliomosok, de a hétköznapi, a szépségápolásra adó nők kedvence lett –mögött nagyban Estée Lauder személyisége rejlett, aki fennhangon hirdette, „soha nem telt egy nap sem az életében, anélkül, hogy értékesített volna”. Ez a drive pörgette fel a céget, és tette őt az elhivatottság egyik legszebb példaképévé, akit a Time Magazine a 20. század 20 legbefolyásosabb üzleti géniuszai közé sorolnak.

C.J. Walker – az első afroamerikai milliomosnő

A Madame C.J Walker néven emlegetett nő tökéletes példa a beauty pionír műfajban ténykedő nőkre. A 1900-as évek elején lett saját erejéből szupergazdag, ami azért messze nagyobb teljesítmény. Egyrészt afroamerikai, másrészt nő létére ez nem csak csúcsteljesítmény, hanem szinte hihetetlen sztori is, tekintve mennyire motiváció sorvasztó időszakban élt. És bár abban a kor a legkevésbé sem volt szerencsés üzleti ambíciókat dédelgetni az ő helyzetében, a kétkedők, gyűlölködők torkára fagyasztotta a kritikát a fekete nőknek kifejlesztett hajápolási vonalával, és Madam Walker Wonderful Hair Grower névre keresztelt fejbőr-kondicionáló tonikjával. Előbb háztól-házig értékesített, buzdítva a nőket arra, hogy adjanak magukra, hajukra, szépségükre, majd belendült az üzlet, és meg sem állt a saját gyárig, fodrászatig, iskoláig. A csúcson sem felejtette el honnan jött, ahogyan tudta, támogatta a fekete nőket, nem csak anyagilag, hanem komoly pozíciókba is ültetve őket.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

💕💃🏾 #MondayMotivation DONT sit around and wait honey, go make that money 💰 we’re up working to end the year of right ✨💖✨ #MadameCJWalker as our muse this morning! #Snoblife

Snob Life (@snobmobb) által megosztott bejegyzés, Dec 3., 2018, időpont: 8:58 (PST időzóna szerint)

 

Anita Roddick – üzlet és jótékonyság magasfokon

Talán Anita Roddick, a The Body Shop egykori fejének neve sem indít el mindenki fejében emlékeket, pedig nem csak a természetes és organikus alapanyagairól ismert, környezettudatos kozmetikai cége miatt érdekes személyiség. A 2007-ben agydaganat miatt elhunyt alapító igazi filantróp volt, természetvédelmi aktivista (a Greenpeace és The Big Issue oldalán is kampányolt), emellett akkor jött elő nagyban a „zöld” koncepciójával, amikor ez még nem volt ennyire népszerű választás cégalapítók körében. Hamar nagy népszerűségre tett szert munkásságával, nyíltan vállalta az állatkísérlet-ellenes elveit, mániája volt a környezetvédelem, tett is érte sokat, az általuk forgalmazott termékek gyártásakor pedig csak a természetes és organikus alapanyagokkal volt hajlandó dolgozni. 51 millió fontos vagyonát nem gyermekeire hagyta (a két lánya támogatta döntését), hanem jótékonysági célokra ajánlotta fel.

 

A bejegyzés megtekintése az Instagramon

 

Nothing else to say. #foreveragainstanimaltesting #anitaroddick #dame #againstanimaltesting #humanrights #animalrights #worlddevelopment #thebodyshop #thebodyshopathome #changingtheworld #inspirational

Ohana Body & Beauty (@ohanabodybeauty) által megosztott bejegyzés, Márc 7., 2019, időpont: 7:10 (PST időzóna szerint)