Hivatalosan is „cruelty free” márkává vált a Dove, így a 2019-es év elejétől a cruelty free embléma is szerepelhet a termékek csomagolásán.
Az Unilever csoport egyébként (amely a Dove gyártója) több mint 30 éve kezdett olyan módszereket használni a termékek és az összetevők biztonsági tesztelésére, amelyek nem állatkísérleteken alapulnak, sajtóközleményük szerint pedig a Dove globális, belső szabályzata is tiltja az állatkísérletek használatát.
Mi a helyzet Kínában?
A márka, amelynek termékei világszerte elérhetőek, 2017 decemberétől kezdve leállította azon termékek Kínába történő importját, amelyek esetében állatkísérletek végzését írják elő a helyi jogszabályok. Azok a termékek viszont a jövőben is elérhetőek, amelyek vonatkozásában a hatóságok nem követelnek meg állatkísérleteket.
A bejelentéshez kapcsolódóan az Unilever, a Dove gyártója is megerősítette, hogy nem végez állatkísérleteket egyik szépségápolási terméke tesztelésére sem. Bár egyes esetekben előfordulhat, hogy beszállítói egy-egy összetevőt a helyi jogszabályoknak vagy előírásoknak való megfelelés érdekében kénytelenek állatokon tesztelni, azonban az anyavállalat törekszik arra, hogy a termékeket és összetevőiket se a beszállítók, se a szabályozó hatóságok ne vizsgálják állatkísérletekben.
Már a PETA is „szabályozási változtatásokért tevékenykedő vállalatként” tartja számon az Unilevert, aki támogatja az állatkísérletek világméretű tilalmát a kozmetikai iparágban és a Humane Society International szervezettel együtt folyamatosan fejleszti az állatkísérletek alternatíváit, melyeket elkötelezetten ismertet és terjeszt is.