A saját cipő-, ruha- vagy éppen táskakollekció piacra dobása után a dollármilliós vagyonnal rendelkező szupersztárok a szépség univerzumát is elkezdték meghódítani. Ki lassabb, ki pedig szélsebes iramban építkezik ezen a téren. Egy biztos, nem átmeneti jelenségről van szó.
Döbbenetes tempó
Utóbbiak közé tartozik a 21. születésnapját csupán nemrégiben betöltő, ám ennek ellenére már saját jogon – némi Kardashian hátszéllel ugyan – is óriási vagyont felhalmozó Kylie Jenner, aki hamarosan a legfiatalabb milliárdosok szűk és elit köréhez tartozhat. A Forbes nem véletlenül tette címlapra a fiatal anyukát, aki vékony ajkainak köszönheti a sikert. A tiniként túlkontúrozással, majd túltöltésekkel (hialuronsavas szájtöltéssel) játszadozó lány meglátta a piaci rést az ajakfókuszú szelfik és sminkfelszerelések korában, majd a tudását, a kapcsolatait és a több tízmillióra rúgó instagramos rajongótáborát kihasználva remek üzletbe vágott.
A Kylie Cosmeticset két év alatt járatta csúcsra az alig 29 dolláros ajakfestékeivel, ezeket a kettős szetteket rúzsokra és ceruzákra építette. Csak tavaly 330 millió dollárért értékesített saját make-upjaiból, amelyekhez elég a saját profilján egy-két előnyös szelfivel vásárlásra buzdítania, és máris kifogynak a készletek. A webalapú birodalma kínálati palettájához Kylie felzárkóztatta már az alapozókat és a szemhéjpúdereket is, az pedig, hogy mi mindennel teszi még le a kézjegyét a szépség világában, egyelőre a jövő zenéje.
A hisztériafaktort illetően egyedül Rihanna volt képes a Jenner-lánnyal felvenni a versenyt, aki egészen más stílusban, más értékesítési platformon dobta be a köztudatba a Fenty Beauty márkáját. Míg Kylie-ról az üzleti világ nagyjai is azt állítják, taníthatná a 21. század digitális értékesítését, addig a barbadosi énekesnő szépségbrandjét a Time magazin a 2017-es év legfontosabb újdonságai közé sorolta.
Az egy éve debütált Fenty sminkcuccokat óriási várakozás előzte meg, 17 ország 1600 üzletét rohanták le a sminkfanatikusok, akik nem csalódtak. Szinte órák alatt elkapkodták a termékeket, mind az online eladási felületekről, mind a Sephora üzletek polcairól, egy hónap alatt pedig a bevételek már 72 millió dollárra rúgtak. Rihanna make-up vonala nem véletlenül ilyen népszerű, nemcsak menő, de tudás, minőség is van mögötte. Termékei rendre szerepelnek a szépségszerkesztők és bloggerek kedvencei között, kiemelve, hogy mennyire tartósak és szuperpigmentáltak. Már csak a korrekt hozzáállás miatt is szerethetjük a márkát: 40 árnyalatban kínál alapozót, kampányaiban pedig mindenféle alkatú, nemzetiségű modellt szerepeltet. „Vannak olyan vásárlók, akik életükben először találják meg a nekik való árnyalatot a kollekciómban. Ez olyan érzés, amit soha nem fogok elfelejteni” – nyilatkozta a Time magazinnak Rihanna arról, mi ad számára ihletet.
Virágzó zöldek
Szintén a sminkmogulok között szerepel az egyébként meglehetősen korán, 2012-ben startoló Jessica Alba, aki organikus, vegán fronton tette le kézjegyét a The Honest Companyn keresztül, olyannyira, hogy brandje mára 1,35 milliárd dollárt ér. A szépségipari vállalat berkein belül mindenmentes sminkeket, bőrápolási és hajápolási termékeket kínál, köztük jó pár szakmai díjat is bezsebelőt. Személyes kedvence a kamilla- és jojobaolajjal gazdagított Magic Beauty Balm, amellyel bőszen hidratál bármikor, bármit, az ajkait, a körömágyát, vagy épp a szálldosó tincseit regulázza meg.
Erős középmezőny
A brandalapító hírességek legtöbbje esetében igaz, hogy a saját személyiségüket kifejező sminkkalandba vágnak. „A Nuance márkát azért hoztam létre, hogy egzotikus alapanyagokból készült termékekkel ajándékozzam meg a nőket” – nyilatkozta Salma Hayek, aki kozmetológus nagymamája, tradicionális női szépségfortélyok és a minőségi alapanyagok erejét egyesíti termékeiben. A 2011-ben alapított Nuance a CVS online drogériában érhető el, a teljes szépségápolási szegmenset lefedve.
Drew Barrymore szintén a kifejezetten magas minőségre ment rá, Flower márkája alatt remek ecseteket, highlightereket, ajakfényeket találunk, csakis a Walmart áruházlánc kínálatában, és mindezt nagyon jó ár-érték arányban.
Szépítő modellek
Az ausztrál szupermodell, Miranda Kerr saját hazájában alapította és 100 százalékban ott is gyártja márkája, a KORA Organics termékeit. A természetes összetevők iránti szenvedély napjainkban igen népszerű és jövedelmező, igaz, Miss Kerr ökotudatos üzletasszonyként már 2009-ben belevágott a szépségbizniszbe. Ma pedig online és ausztrál üzletekben kínálja portékáit, amelyek állítólag drágák, de hatásosak.
Az idősebb modellgeneráció tagja, Iman az Iman Cosmetics néven futó sminkmárkájával bőrápolás és sminkfronton alakít nagyot. 2014-ben Luxury Moisturizing rúzsának Scandalous árnyalata Best of Beauty díjat is kapott.
Azt csicsergik
A celebinvázió úgy fest, messze nem torpant meg. A zseniálisan megkreált celeb- és make-up brandek közötti kollaborációk száma máris nagyon gazdag – Caitlyn Jenner és a M.A.C, Jennifer Lopez és az Inglot, korábban a M.A.C, Kate Moss és a Rimmel, Gwen Stefani és a Urban Decay, Victoria Beckham és az Estée Lauder, Gigi Hadid és a Maybelline –, de az új korszak belépői között ott toporog már Lady Gaga is, aki állítólag Haus Beauty néven dob piacra sminkeket. Bella Thorne nemrég debütált Filthy Fangs vonalát koppintás vádjával nagyon lehúzták, a rajongók mégis azonnal elkapkodták a termékeket.
Forrás: Marie Claire Beauty Extra, 2018
Fotó: Getty Images