A rendkívüli idők úgy látszik, tényleg rendkívüli döntéseket és megoldásokat szülnek, amelyekre szép számmal láthattunk példát a szépségiparban is. Alig pár napja írtunk arról, hogy parfüm helyett ingyen vírus elleni kézfertőtlenítőt gyárt a francia luxusipari óriásvállalat, az LVMH. A párizsi központú cég a Christian Dior, a Guerlain és a Givenchy márkáihoz tartozó gyáraiban kezdett el parfümök helyett alkoholos kézfertőtlenítőket készíteni. A döntés után a projekt életbe lépése azonnali volt. Már az első héten 12 tonnát állítottak elő, és ugyanígy azonnali hatállyal lépett érvénybe a L’Oréal „szolidaritási terve” is.
Olvastad már?
Parfüm helyett ingyen vírus elleni kézfertőtlenítőt gyárt ezentúl a luxuscég
A koronavírus-járvány hatásai úgy tűnik, begyűrűztek a szépségpiacra is. A luxusipari óriásvállalat, az LVMH a napokban jelentette be, hogy parfüm helyett a hiánycikknek számító alkoholos kézfertőtlenítők gyártásával igyekeznek a járvány elleni küzdelemhez hozzájárulni.A francia nagyvállalat célja a helyi és az európai egészségügyi hatóságok segítése a koronavírus elleni harcban. És hogy mit jelent mindez a gyakorlatban? Először is a márka gyáraiban már most (a múlt hét óta) nagy mennyiségben készülnek a szalagsoron az alkoholos kézfertőtlenítők. A jelenleg sok helyen hiánycikknek számító új termékek pedig a La Roche-Posay és a Garnier gyáraiból kerülnek majd ki. Előbbiből a partnerkórházakat, gyógyszertárakat látják majd el, és az idősotthonokat Európa-szerte.
A francia cég egyébként már most is ingyenesen küld kézfertőtlenítő palackokat azoknak a francia gyógyszertáraknak, ahol meg tudják oldani a kézfertőtlenítő gélek helyi elkészítését. A Garnier szépségmárka égisze alatt készülő, több millió alkoholos kézfertőtlenítőből ugyancsak milliós nagyságrendben küldenek majd – ingyenesen – az élelmezés területén tevékenykedő európai partnereiknek, ezzel is biztosítva a vírus terjedése elleni védelmet azok számára, akik nem tudnak otthonról dolgozni.
A szolidaritási tervnek egyébként számos egyéb pontja is van, amellyel az érintett területen dolgozók és a cég partnereinek anyagi és élethelyzeti nehézségeit igyekeznek enyhíteni. „Ebben a rendkívüli válsághelyzetben a mi felelősségünk, hogy minden lehetséges módon hozzájáruljunk lépéseinkkel a kollektíven tett erőfeszítésekhez” – nyilatkozta az átfogó projekt kapcsán Jean-Paul Agon, a cég vezérigazgatója.
Tudtad?
Fotó: Getty Images