Ma jelentette be a cégcsoport, hogy az üzleti tevékenységét teljes egészében a Föld planetáris határainak tiszteletben tartásával folytatja az elkövetkezendő évtizedekben. A planetáris határok gondolata nagyon friss, de annál fontosabb: kutatók azt határozták meg a segítségével, hogy mennyi az az emberi hatás, ami még nem fenyegeti az ökoszisztéma érzékeny egyensúlyát.
A cégcsoport törekvései között szerepel például az is, hogy 2025-re a vállalat minden telephelyét karbonsemlegessé tenné az energiahatékonyság javításával és 100%-ban megújuló energia használatával. Ami pedig a termékeket illeti, 2030-ra a L’Oréal termékek csomagolásánál felhasznált műanyag kizárólag újrahasznosított műanyag lehet, vagy biológiai alapú forrásokból kell, hogy származzon. Ezen túl tíz év múlvára a késztermékekre vetített üvegházhatást okozó gázok kibocsátását 50%-kal fogja csökkenteni 2016-hoz képest.
De mit fog látni ebből a vásárló? Egyre több cégcsoportos termék fog fenntarthatóbb csomagolást és designt kapni: például utántöltő tasakokat, üzletekben újratölthető parfümöket, szilárd termékeket kartoncsomagolásban.
Az egyik leginkább formabontóbb újítása a márkának a mechanizmust, amely a termékek környezeti és társadalmi hatásait értékeli egy A-tól E-ig terjedő skálán. Ez az osztályozási rendszert független tudományos szakértők hagyták jóvá és egy független auditor cég hitelesítette.