Városban, zöldben: a városi élet akár fitten is tarthat!

2020. június 20. |

Az idén a szokásosnál többet tartózkodtunk az otthonunkban. Nagyon belejöttünk az online jógába és számos más, a lakásban végezhető mozgásformát is kipróbálhattunk az elmúlt idő alatt.

Most azonban újra miénk a város munkába menet-jövet, bevásárláskor, vagy szabadidőnk eltöltésének helyéül. Az edzőtermekbe már járhatunk ugyan, de sokunk inkább még óvatos, és a szabad levegőn keres sportolási lehetőségeket.

varosban-fitten-mozgas

Ha célzottan sportolási céllal indulunk el, számos futópálya közül választhatunk Budapesten és vidéken egyaránt. A szabadidő kondiparkokban pedig az edzőtermi gyakorlatokhoz hasonló mozgásokat végezhetünk.

Öt alapgyakorlat karantén idejére

Öt alapgyakorlat karantén idejére

Nemcsak testi, de lelki egészségünk miatt is fontos, hogy a karantén ideje alatt is mozogjunk. Szász Zsuzsanna személyi edző segítségével olyan alapgyakorlatokat gyűjtöttünk össze, amelyek az egész testet átmozgatják, és akár a nappali kellős közepén is elvégezhetők.

Ha nincs időnk, vagy nem bevált gyakorlat számunkra a rendszeres sport, akkor is számtalan mód van arra, hogy edzésben tarthassuk magunkat.

Lássuk, milyen helyzetek adódhatnak, amelyeket akár a kondink fenntartására is kihasználhatunk:

  • A klasszikus lépcsőzés. Használj ki minden helyzetet, amikor lépcső kerül az utadba! Ne menj lifttel, használd a lépcsőházat.
  • Ha tömegközlekedéssel jársz, szállj fel és szállj le néhány megállóval a célállomás előtt. Így akár napi több kilométert is megtehetsz.
  • Közlekedj kerékpárral! Egyre több kerékpárút van, jót tesz az izmaidnak és a környezetet is véded.
  • Sétáltass kutyát! Ha neked nincs, kérj kölcsön időnként!
  • Ha a célhelyedig van még időd, menj kerülőúton, természetesen gyalog.
  • Kisebb bevásárlásokért is gyalog menj a közeli boltba, és a két kezedben egyenletesen elosztva a csomagot időnként emeld oldalra.
  • Ha várakozol, fenékizom gyakorlatokat végezhetsz diszkréten.
  • Várakozás esetén állhatsz még az egyik, majd másik lábadra, még a lábdagadás ellen is jó lehet.
  • A munkahelyi szünetedben sétálj egyet! Séta közben néhány karlendítést, nyakkörzést is végezhetsz.

varosban-fitten-mozgas

Ha munka közben vagy a háztartási tevékenységek végzésekor tudatosabb mozdulatokkal csinálj megszokott tevékenységeket. Például ne hajolj, hanem egyenes háttal guggolj le, és úgy szerezd meg amit szeretnél. Ha lisztet vagy tejet tartasz a kezedben – persze becsomagolt állapotban –, emeld meg néhányszor karizmaid erősítéseként.

Ha pedig zenét hallgatsz, perdülj táncra!:)

Fotó: Getty Images

További Városban, zöldben cikkekért kattints IDE!

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Városban, zöldben: óda a piacozáshoz budapesti piacok

Városban, zöldben: óda a piacozáshoz