A koronavírus hatására nagyot robban az önbarnítóbiznisz

2021. április 07.
A koronavírus hatására számtalan termékre megugrott a kereslet. Most épp az organikus önbarnítók piaca dübörög.

A pandémiának „köszönhetően” számtalan termékre látványosan megnőtt a kereslet, ami a karantén és jó idő hatására most egy újabb termékcsaláddal, az önbarnítókkal (testápolókkal, olajpermetekkel bővül). Előzetes kalkulációk alapján ezek piaci részesedése 171 millió dollárral nő a következő pár évben – derül ki a Technavio piackutató cég elemzéséből.

önbarnító

A kimutatás arra is felhívja a forgalmazók figyelmét, hogy a vásárlók elsősorban azokat a termékeket emelik le a polcokról, amik organikus eredetű, természetes összetevőkből készülnek, az egészség megőrzése ugyanis a pandémia hatására a vásárlás egyik legmeghatározóbb szempontja lett.

Míg a parfümökre és a sminktermékekre a tavalyi évben hatalmasat zuhant a kereslet, addig a tisztálodási és a higiéniás termékek (kézfertőtlenítő, szappan, szájfertőtlenítő) esetében pont az ellenkezője történt. A karantén kitolódásával egyre nagyobb hangsúlyt kaptak a DIY, avagy az otthon kikeverhető, felhasználható szépségápolási piperék, de megugrott a kereslet az olyan szépéségápolási kütyükre is, mint az olcsó jéghenger vagy az arcszauna. Külön jó hír, hogy az emberek számára egyre fontosabb szempont lett, hogy etikus, környezetbarát, újrahasznosított termékeket vásároljanak, a vásárlással pedig a helyi termelőket támogassák.

Forrás: Prnews Fotó: Getty Images

Olvasd el ezt is!