Testvéri szeretet és igéző pillák – Maybelline Cake szempillaspirál
Ki gondolná, hogy a viszonzatlan szerelem és a testvéri összetartás áll egy, a mai napig nők tízmillióinak buja, szexi szempilláiért felelős márka első, modern, mindennapi használatra készült szemsminktermékének megszületése mögött! A történet helyszíne Chicago, és nem csak térben, időben is messzire kell utaznunk: 1913-ban a fiatal amerikai vegyész, Thomas Williams szemtanúja volt nővére, Maybel viszonzást nem nyert szerelmének. A lány, hogy meghódítsa szíve választottját, az akkori lehetőségekhez mérten minden női praktikát igyekezett bevetni, a sminkjét illetően ez például a vazelin használatát jelentette. A filléres kenőanyagot a nők ekkoriban a szempillájukra és a szemöldökükre kenték, hogy csábítóbbá tegyék megjelenésüket.
A vegyész igyekezett segíteni a nővérének, ezért egy új szempilla- és szemöldökfestékkel rukkolt elő, ami tulajdonképpen szénporral dúsított vazelin volt. A hatása drámai sikerült: Maybel szeme ragyogott, ami az állhatatos rajongás mellett hozzájárult ahhoz, hogy elnyerje a kiválasztott férfi szerelmét, a testvére pedig Maybelline néven megalapította a mára a világ egyik vezető dekorkozmetikai cégének számító márkát.
1917-ben Thomas Williams bemutatta a Maybelline Cake szempillaspirált: ez volt lényegében az első modern, mindennapi használatra készült szempillakozmetikum. Eleinte csak postai úton volt kapható, de aztán olyan óriási igény lett rá, hogy 1932-ben a Maybelline egy speciális, tízcentes Cake Mascara csomaggal jelent meg a kiskereskedelemben. A termék megteremtette a szempillafestékek piacát, és azóta megannyi korszerű, praktikus, sokoldalú és sikkes utóddal büszkélkedhet.
A gésák kedvence új formában – Shiseido Eudermine Activating Essence
Még korábbra, a 19. századba kell visszarepülnünk, ha a Shiseido egyik legikonikusabb alkotását, az Eudermine forradalmi megszületését és izgalmast történetét szeretnénk megismerni. A japán kozmetikai márka 1897-ben piacra dobott első mesterműve a mai napig komoly rajongótáborral rendelkezik. A lotion állagú termék akkoriban tényleg egyedülálló vízión, tudományos kutatásokkal alátámasztott összetételen alapult, de élénkpiros csomagolásával is vonzotta a tekinteteket. (A neve is árulkodó: a görög eu, azaz jó és dermis, vagyis bőr szavakból alkották.)
A Shiseido „vörös, angyalillatú vize” hamar a bőrápolásban maximalistának számító gésák kedvence lett. Számukra az erős smink egyet jelentett a szépséggel és az ápoltsággal, ám az ólomtartalmú fehér púderük komoly bőrproblémákkal fenyegette őket. A vastag sminkréteg alatt ez a termék képes volt védelmet biztosítani a bőrüknek az ólom károsító hatásával szemben.
A legendás Eudermine kiállta az idők próbáját, és ahogyan egykor a gésák, ma a bőrük hibátlanságára köztudottan sokat adó sztárok – köztük Kim Kardashian és Priyanka Chopra – is rajonganak érte. A mai kor életviteli kihívásaira is tökéletes választ adó „csodavíz” megújulva, a modern női bőr igényeihez igazodva Eudermine Activating Essence néven, újragondolt formában és formulával áll helyt, és nyújt még többet: helyreállítja a bőr egyensúlyi állapotát, és mesterien fokozza az utána alkalmazott szérum és krém hatékonyságát.
Fotó: Getty Images
A teljes cikket keresd a legfrissebb Marie Claire magazinban az újságárusoknál!