Magyarországon (is) sok nő küzd önértékelési problémákkal. Kevés az idő, az energia és a pénz a szépülésre. A családi élet megjelenésével az önmagunkra való odafigyelés valahogy teljesen a háttérbe szorul, mindeközben a social media tökéletes szépséget árasztó tartalmai nyomasztóan hatnak ránk. És ha végre valaki eljut egy szépségipari szolgáltatóhoz, talán joggal várhatja el, hogy legalább jól elkényeztessék.
Sminkes etikett nagyító alatt
Mert mit is jelent a sminkes etikett? Vagyis a pénzünkért mit is várhatunk el a sminkestől azon túl, hogy a megálmodott sminkünket szakszerűen elkészítse?
A szépítő szakterületeken odafigyeléssel dolgozó kollégák mind tapasztalhatják, hogy a hozzájuk forduló vendégek mennyire éheznek arra a figyelemre, ami a feladat elvégzésén túl az emberi tényezőkre is egyaránt fókuszál.
A sminkes kommunikáció és a sminkes etikett az egyik legkritikusabb pontja a munkánknak, aminek az egyik legfontosabb része az, hogy hogyan méltatjuk, milyen jelzőkkel beszélünk a vendégünk arcáról. Mennyit vagyunk hajlandóak dicsérni, biztatni a kliensünket, hogy végre hihessen önnön szépségében. Mert sminkesként óriási a felelősségünk ebben. Egy-egy rosszul elejtett szó vagy egy súlytalannak tűnő, de rosszul megfogalmazott kritika életre szóló komplexusokat okozhat.
A másik fontos dolog, hogy hogyan találjuk meg a vendégünk legszebb arcát. Szakemberként én maximálisan a személyre szabott, karakter-helyes sminkekben hiszek, ahol nem a hasonlóságban, hanem az egyediségben rejlik az igazi szépség, ezért mindenkinek más áll jól és más termékek lesznek a befutók.
Sminktanácsadásainkon mindig megtapasztaljuk, hogy minden nőnek megvan az a „legszebb arca”, amit, ha segítünk neki megtalálni, akkor az egy nagy katarzist tud okozni, és utána sokkal jobban fogja érezni magát a bőrében. A fizikai szépség kívülről befelé hat, pont úgy, ahogy a lelkünk szépsége hat belülről kifelé. És így olyan jó nőnek lenni.
Fotó: Jámbor Zsófia