A világ 7 leginkább lenyűgöző vonatútja – virtuálisan

2020. április 19.
Vonatozni az egyik legkényelmesebb, legmegnyugtatóbb és leggondtalanabb utazási forma, különösen hosszabb távokra, az utóbbi években nem véletlenül éli reneszánszát. Amíg viszont nem kelhetünk útra, használjuk ki a virtuális világ adta lehetőségeket, és a kanapénkról élvezzük az elsuhanó tájat a világ legszebb vonatútjain.

Bár a 2020-as utazási terveinket bizonytalan időre el kell halasztanunk, ám ha legalább gondolatban útra kelnénk, dőljünk hátra a kanapén, kapcsoljuk be valamelyik virtuális utat, és élvezzük a kilátást.

Kanada vadregényes tájai

Az egyik legfelejthetetlenebb vonatút lesz életünkban a kanadai Sziklás-hegységen áthaladó túra – akkor is, ha csak virtuálisan vehetünk részt rajta. Mamutfenyők, smaragdzöld tavak, erdők és hóval fedett hegycsúcsok között kígyózik végig a vasút, míg elér a Jasper Nemzeti Parkba. Ha szerencsések vagyunk, és jól figyelünk, akár grizzlyket, vízeséseket is láthatunk elsuhanni.

Velencébe az Orient Expresszen

Nem csak az Agatha Christie-krimik kedvelői ismerik a legendás vonatutat, az Orient Expresszt. Manapság is az 1920-as évek ragyogó luxusát idézi fel, annak minden régimódi bájával együtt. Észak-Olaszország napsütötte hegyei között vezet az út, érintve Londont, Párizst és Velencét. Igazi digitális álomutazás és kikapcsolódás.

Az északi fény nyomában

A vonatrajongók szerint az egyik legmisztikusabb vasútvonal az a 20,2 kilométeres út, amely Norvégia lenyűgöző fjordjai, hegyei, gleccserei, vízesései és nemzeti parkjain át húzódik. Ha épp jókor kapcsolódunk be, akár még az északi fényt is megpillanthatjuk. A virtuális túra a legnagyobb norvég nemzeti parkon, Hardangerviddán vezet keresztül, elhaladhatunk a 225 méter magas Kjosfossen-vízesés mellett, és az 1667-ben épült Flåm-templomot is megpillanthatjuk, míg a végállomásig nem érünk.

Jakobita gőzmozdonnyal Roxfortba

A legtöbben Harry Potter-mozdonyként ismerik a jakobita gőzmozdonyt, amely Fort Williamből visz Mallaigba. Ez Nagy-Britannia egyik leglátványosabb vonatútja, amely 42 kilométeren keresztül, hegyeken és völgyeken keresztül halad. Még Európa legmélyebb tava, Loch Ness mellett is elsuhanhatunk vele. Ám kétségtelenül az a leglélegzetelállítóbb pontja az utazásnak, amikor a Harry Potter-filmekből ismerős Glenfinnan-viadukton halad át a gőzös.

Influenszerek álma Srí Lankában

A Sr Lanka-i Kandyből Ellába tartó vonatút minden influenszer bakancslistáján szerepel. Nem véletlenül. A szigetország festői, buja növényzettel benőtt hegyei és a teaföldek között haladó vonatútról nem lehet rossz felvételt készíteni, olyan lenyűgöző, emellett alig egy dollárba kerül a jegy a közel hétórás útra. Itt készítik a látványos, vonatból kihajolós fotóikat az Instagram sztárjai. Ám ha mi nem akarjuk elkészíteni életünk képét a kék vonaton, akkor is megéri végignézni legalább a virtuális utazást.