Az utóbbi években egyre többször hallunk a kedvenc márkáinkat érintő változásokról, a tulajdonosváltások, összeolvadások, ikonikus márkák „bevásárlása” egy-egy egy nagyobb portfólióba már szinte napi téma. Tavaly vezető bjuti hír volt, hogy a világ első, önerőből milliárdossá vált make-up üzletasszonya, Kylie Jenner megvált birodalma 51 százalékától, amelyet a Coty vásárolt meg (nem kevesebb, mint 600 millió dollárért), de az idei év sem nélkülözi a nagy szépségpiaci változásokat.
Az Avon és az 1969-ben alapított brazil multinacionális Natura&Co összeolvadásával – olyan cégcsoportok nyomában járva, mint a L’Oréal, Unilever és az Estée Lauder Companies – létrejött a világ negyedik legnagyobb szépségipari vállalata.
A teljes mértékben beauty vonalon értékesítő vállalat csupa jól csengő nevet tömörít, a Natura és az Avon mellett itt van az 1976-ban, Anita Roddick által, Brightonban alapított The Body Shop és az egyik nagy klasszikus ausztrál luxusmárka, az Aesop, amely egyébként itthon is elérhető jó pár éve. Az 1987-ben alapított brand minőségi bőr-, haj- és testápolási termékek terén tényleg kiemelkedő, és jó néhány hollywoodi híresség kedvence is.
Az összeolvadás kapcsán kiadott közlemény szerint az „Avon több mint 130 éves történelmében a Natura&Co családhoz való csatlakozás egy teljesen új fejezet kezdetét jelenti, amely megőrzi azt, ami nagyszerűvé teszi az márkát, emellett további fejlődési lehetőségeket és még izgalmasabb innovációkat tartogat a jövőre nézve.”
Fotó: Getty Images