Már jó ideje töretlen a fejlesztő-oktató játékok népszerűsége, ugyanis nagyon jól rátapintanak a szorongó modern szülők igényeire, akiknek borzasztóan szimpatikus és megnyugtató az elképzelés, hogy a gyerekek játék közben, észrevétlenül okosodnak. A programozás, illetve az ahhoz szükséges gondolkodás elsajátítása különösen vonzó lehet, hiszen a társadalom szemében minden szempontból értékes készségről van szó, amihez a zsenialitás elképzelése épp úgy kapcsolódik, mint a zsíros fizetések realitása.
A Cody Block névre keresztelt fajáték különlegessége, hogy (a szintén elképesztően népszerű) Montessori-elvekből kiinduló koncepcióval tanít – anélkül, hogy a gyerekeknek egy képernyőt kellene bámulniuk. A svájci QUBS oktatójátékát három év feletti gyerekeknek ajánlják, és lényegében egy faautóval kell közlekedni a fából készült felhőkarcolók között, amikre a kódoláshoz is használt szimbólumokat festettek.
A játék célja, hogy hazavezessük Codyt úgy, hogy az épületek sorrendbe helyezésével megírjuk neki a megfelelő „programot”. Ezt nagyjából úgy kell elképzelni, hogy Cody mehet előre, fordulhat balra, jobbra, megállhat, ismételhet egy útszakaszt, stb. Ezeket a parancsokat adjuk meg neki, hogy aztán „végrehajtsa az utat”. Az elképzelés alapja nem új, régóta oktatják a gyerekeket ilyen módszerekkel (a Comenius Logót például már a magyar oktatási rendszerben is jó pár éve használták), de az mindenképpen izgalmas, hogy itt a gyerekek számítógép nélkül, lassú, elmélyült játék közben tanulhatnak.
Fotók: IndieGoGo