Kate Hudson és a Happy X Nature
Szerencsére egyre több híresség ismeri fel a divat fenntarthatóságának fontosságát is, és nem csupán vörös szőnyeges választásaikkal, de akár saját projektek, együttműködések vagy márkák létrehozásával is sokat tesznek az ügyért. Kate Hudson a napokban lépett be a fenntartható divat nagykövetei közé, amikor is Instagramon bejelentette, hogy elindít egy, a nem megújuló erőforrásokra legkisebb hatást gyakorló, környezet iránt elkötelezett ruhamárkát. A Happy X Nature farmerjeinek anyagát például újrahasznosított PET-palackok adják, de természetesen környezetbarát címkék és csomagolás is dukál a ruhákhoz. A márka kínálatában nadrágok, topok, ruhák, pólók és kabátok is megtalálhatóak, ráadásul baráti áron. „A történetünk egy valódi szerelmi történet. A természet és a természetes dolgok szeretetéről szól. Imádjuk, hogy a természet szépsége milyen könnyed és erőlködésmentes. Ez nyújtja nekünk az inspirációt a divatunkhoz, és a környezet iránti elkötelezettségünkhöz” – írta a színésznő az Instagram-oldalán.
Robin Wright és a Pour Les Femmes
Közel egy éve működik Robin Wright, Golden Globe-díjas színésznő és aktivista valamint a dizájner, Karen Fowler közös márkája, a Pour Les Femmes (vagyis „a nőknek”). Nem csupán gyönyörű és ultrakönnyű, kényelmes pizsamákat, köntösöket és hálóruhákat kínál a brand, hanem egy jó ügyet is szolgál. A színésznőt a Kongóban tapasztaltak és az ottani nőkkel történő beszélgetések indították el ezen az úton. Létrehozták a Give Work, magyarul „adj munkát” programot, amelynek keretében helyi anyagokból, a helyiek munkájával az országban élő nőknek, erőszak túlélőinek és háborús özvegyeknek nyújtanak biztos megélhetést. Az Action Kivu kezdeményezéssel együttműködésben pedig egy iskolát is működtetnek.
Rosario Dawson és a Studio One Eighty Nine
Rosario Dawson, amerikai színésznő a Studio One Eighty Nine egyik alapítója: a márka darabjai egytől-egyig fenntartható, növényi festési eljárással készülnek, afrikai női kézműveseket és ottani közösségeket támogatnak. A márka a kontinenst és a hagyományos kézművességet ünnepli, a darabok viszont egytől-egyig modernek. A színésznő 2013-ban alapította a márkát a Bottega Veneta korábbi kommunikációs vezetőjével, Abrima Erwiah-val, miután nagy hatást tett rá több afrikai ország meglátogatása is 2011-ben: a márka az ENSZ divatprogramjának, az Ethical Fashion Initiative-nek is az együttműködő partnere.
Emma Watson „zöld” szettjei
Emma Watson még 2015-ben csatlakozott a Green Carpet Challenge kihívásához: ennek keretén belül a színésznő vállalta, hogy minden egyes vörös szőnyeges megjelenése alkalmával fenntartható ruhadarabot fog viselni. Megjelenéseit a The Press Tour oldalon dokumentálja, amelynek közel 440 ezer követője van és ismertségét arra is használja, hogy jó ügyek mellett álljon ki: például a divatiparon belüli nemek közti egyenlőségért is kampányol. Szó sincs arról, hogy csak a nagy márkák fenntartható darabjait viseli, a fiatal színésznő elkötelezetten támogatja a feltörekvő, egyelőre kevésbé ismert tervezőket is, akiknek a darabjai felelősen készülnek. Stylistjával folyamatosan keresik az ilyen márkákat. A színésznő az etikus Zady márkával közösen egy kapszulakollekciót is megálmodott.
Fotó: Getty Images