A Manolo Blahnik 22 év után beveheti Kínát

2022. július 22. |

A brit luxus cipőmárka kőkemény és hosszú küzdelmen van túl, amelyet azért folytattak, hogy Kínában jogszerűen használhassák a márkanevüket. Terveik szerint a közeljövőben elkezdik meghódítani a szárazföldi Kínát is a saját név alatt kínált, eredeti lábbelijeikkel.

A Szex és New York szériának köszönhetően világhírre szert tevő prémium cipőmárka sorozatos sikerei mögött évek (pontosabban 22 év) óta húzódott egy igen komoly jogi harc. A hírességek egyik fő kedvenceként jegyzett brit brand most végre úgy tűnik, hogy jogosult lett saját nevét használni az ázsiai országban, amire eddig azért nem volt lehetőségük, mert korábban egy Fang Yuzhou nevű kínai üzletember „Manolo & Blahnik” néven védette le a márkáját, lábbeliket is árulva.

manolo-blahnik-cipo

A márka keddi közleménye szerint a kínai legfelsőbb népbíróság még júniusban döntött az ügyben és hozott ítéletet, lezárva ezzel az 1999 óta húzódó jogi vitát.

A márka életében ez óriási dolog, még ha innen, vagyis az európai kijelzőnk távlatából szemlélve nem is látszik annak. Ezzel a bírósági döntéssel ugyanis megnyílik a kapu a Manolo Blahnik előtt a szárazföldi Kínában történő értékesítés, azaz egy gigapiac bevétele előtt.

Márpedig a márkának ez nagy eséllyel szinte az „ígéret földje”, Kínában ugyanis előszeretettel fogyasztják a luxuscikkeket, a spanyol alapítójáról elnevezett cég luxustermékeinek kínai sikere pedig szinte előre borítékolható.

Fotó: Getty Images

Olvass tovább!

Szólj hozzá te is!

Még több Divat