Egy pasztell csodavilág az egyik legkörnyezettudatosabb magyar divatmárka új kollekciója

2022. július 24. |

A Secondland egy budapesti divatmárka, ami az upcycling, vagyis az értéknövelő újrahasznosítás gondolatával alakít át vintage darabokat, miközben egy derűs és romantikus világot hoz létre. A divat- és textiltervező, Vecsei Kinga Réta és társa, Tasnádi Katalin Lili olyan álmukat valósították meg, amely a divatipar túltermelésére reflektál: céljuk a már meglévő anyagok újra körforgásba helyezése.

A Secondland újabb droppal jelentkezik, és a márkától megszokott módon most is egy izgalmas kampány keretein belül mutatja meg az aktuálisan megjelenő egyedi, upcycled tervezői darabokat. A Renovation névre keresztelt kampány Enyingi Sára látványtervezővel közös kollaborációban született meg, ami a Secondland egyedi vizuális világát és a márka üzenetének esszenciáját hivatott közvetíteni.

A kampány során a márkanév egy konkrét, utópisztikus mesevilággá elevenedik. Az alkotók a történetmesélés és a set design eszközeivel mutatják be, hogyan is épül fel a Secondland. A már kicsit sérült, régi babaház felújításán munkálkodó renováló közösség szimbolizálja a tervezők vízióját egy megújuló divatiparról. A márkára jellemző vizuális nyelvezeten és a gyermeki játékosságon kívül a humoros megközelítés is tetten érhető. A jellegzetes romantikus hangulatú, pasztell színvilág dominál a díszletben és a kollekcióban egyaránt.

A kollekció darabjai közt fellelhetők a márka alapdarabjai, mint a Mara ing különböző színösszeállításokban, illetve az átszabott, reworked blézerek. Ugyanakkor a kínálat bővült ruhákkal, toppokkal és szoknyákkal. A kézi díszítés különféle technikái számos darabon fellelhetőek. Hímzés, festés, gyöngyözés formájában jelenik meg a márka logójában is látható virágmotívum vagy a nagymamáink terítőjét megidéző kockás minta.

Párhuzamot fedezhetünk fel az utópisztikus világ megteremtése, a valós világ renoválása, a divatmárka tevékenysége és az upcycled ruhák létrehozása között, hiszen a Secondland márka célja, hogy a rendelkezésre álló ruhákat alapanyagként felhasználva újra behozza a körforgásba, és úgy vállaljon szerepet a divatvilágban, hogy közben ne ártson a Földnek. A márka alkotóinak, Vecsei Kinga Rétának és Tasnádi Katalin Lilinek szenvedélye és elhivatottsága jelenik meg a kollekcióban: egy olyan világ kreálása, amely értéket teremt, miközben közben könnyed és derűsen mesés.

Kampány kretidek:

Fotó: Ladocsi András

Tervezők / Secondland: Vecsei Kinga Réta, Tasnádi Katalin Lili

Látványtervező: Enyingi Sára

Modellek:

Csejdy Janka, Eifert Kata Nóra, Enyingi Franciska, Erős Mara, Hencz Polett, Horváth Míra, Iván Alekseev, Nyári Luca (The Roster MGMT), Osiyemi Hazzanat / Inka (The Roster MGMT), Sue-Ann Jarrett, Szekeres Ákos, Tiszai Flóra

Olvass tovább!

Upcycled romantika: a magyar márka a nagyi ruháival küzd az unokáink jövőjéért

Upcycled romantika: a magyar márka a nagyi ruháival küzd az unokáink jövőjéért

A Secondland Vecsei Kinga Réta szerelemprojektje, a MOME divattervező szakán készített tervezői munkáinak továbbgondolása. A tervező számára a legnagyobb motiváció, hogy felhívja a figyelmet a globalizálódott divatipar által okozott környezeti és etikai problémákra, és egy alternatív utat mutasson a divat fogyasztására.

Szólj hozzá te is!

Még több Divat