3 sármos sportoló, aki végképp megreformálta a férfidivatot – Milliók rajonganak értük!

2025. július 30.
A férfidivat egy időben egyet jelentett a klasszikus fekete szmokinggal. Később jöttek az újgenerációs sportolók: azok a karakteres, egyéni stílusú atléták, akik átszabták a férfiöltözködés szabályait, és új mércét állítottak. Vezető szerepük nemcsak a pályán érvényesül, megjelenésük is inspiráló, és egyre meghatározóbb eleme a személyes és szakmai identitásuknak.
3 sportoló, aki újraírta a férfidivatot
  • A sportolók lassan húsz éve a pálya mellett a divatipar sztárjai is, szerződéseket kötnek a luxusóragyártókkal és a nagy divatházakkal.
  • A sportolók megtestesítik a kortárs férfiideált: hitelesek, erősek, önazonosak.
  • Mutatunk három sportolót, akik legendásat alkottak férfidivatban is.

„Amikor kicsi voltam, nem tudtam, mi az a kopaszság, ezért Zidane fejformáját kértem a fodrásztól. Azt hitte, megőrültem” – mesélte Kylian Mbappé 2017-ben. Ez a rövid sztori rávilágít, napjainkra tudatos vagy épp ösztönös stílusikonokká váltak a sportolók.

Nem újdonság, hogy a legnagyobb sportolók divatikonok: lassan húsz éve kötnek szerződéseket luxusóragyártókkal és nagy divatházakkal. Az ok egyszerű, a sportolók befolyásosak és üzletileg jövedelmezőbbek, mint a klasszikus modellek. Ők testesítik meg a kortárs férfiideált – hitelesek, erősek, és ami talán a legfontosabb: önazonosak.

3 sportoló, aki újraírta a férfidivatot

1. Michael Jordan, a cipők császára

Mi is lehetne jobb példa erre, mint a legendás Jordan-birodalom, amelyet Michael Jordan, a Chicago Bulls ikonja és a Nike márka hozott létre? 1984-ben, amikor Michael Jordan aláírta az évi 500 ezer dolláros szerződést a pipás márkával, aligha sejthette, hogy ez a partnerség a történelem egyik legjövedelmezőbb üzletévé válik.

Abban az időben a Nike még messze nem volt divatos – az NBA nagyjai, Larry Birdtől Magic Johnsonig, kizárólag a Converse-re esküdtek. A Jordan-cipők ma már mindenhol ott vannak, még olyan divatrajongók lábán is, akik talán soha nem hallottak a kosárlabdázóról.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

RELOWD (Re•Load) | Fashion, Entertainment and Culture (@relowdsupply) által megosztott bejegyzés

 

A Forbes szerint Jordan 2013-ban 90 millió dollárt keresett a Nike-val való együttműködésén. Ez az összeg nemcsak a brand erejét mutatja, hanem azt is, mekkora hatással van egy karizmatikus sportoló jelenléte a divat világában.

2. Lewis Hamilton – akinek a divat üzenet

Rózsaszín farmerből összeállított szett, teljesen kockás öltöny vagy épp egy hagyományos skót kilt – Sir Lewis Hamilton nem ismer határokat, ha az öltözködésről van szó. Ő az a férfi, aki bármit felvesz és tudja is viselni, minden ruhadarabjával állást foglal. Meg is ragad minden alkalmat, hogy megmutassa: a divat eszköz, hallassuk a hangunkat.

A Forma-1 történetének legendás pilótája versenyszettjein keresztül is társadalmi üzeneteket közvetít. 2021 novemberében szivárványszínű bukósisakban versenyzett Szaúd-Arábiában – egy olyan országban, ahol a homoszexualitást még mindig halálbüntetéssel üldözik.

3 sportoló, aki újraírta a férfidivatot

3 sportoló, aki újraírta a férfidivatot: Lewis Hamilton

Lewis Hamilton 2021-ben a Met-gala vörös szőnyegén is újraírta a szabályokat – ezúttal nem a ruhájával, hanem egy gesztussal. 30 000 dollárt fizetett saját zsebből, hogy három fekete tervezőt – Theophilio-t, Kenneth Nicholsont és Jason Rembertet – eljuttasson az exkluzív divateseményre.

„Ezek a divattervezők ugyanúgy megérdemlik, hogy itt legyenek, mint bármely más meghívott. A küldetésem mindig is az volt, hogy utat nyissak a fiatal fekete alkotóknak” – nyilatkozta. Hamilton divatja nemcsak önkifejezés: kulturális misszió is egyben.

3. David Beckham, a férfidivat messiása

Ha létezik a kortárs férfidivatnak prófétája, akkor az minden kétséget kizáróan David Beckham. A 2010-es években a ready-to-wear iparág szinte zarándoklatot szervezett a brit futballsztárhoz: előbb az H&M férfi fehérnemű-kollekciójának arca lett, majd a márka teljes férfiruházati vonalát is ő képviselte.

A férfi, akit sokan a „metroszexuális” stílus megteremtőjének tartanak, 2018-ban saját férfikozmetikai márkát indított House 99 néven. Még ugyanebben az évben a svájci Tudor luxusóra márkanagykövetévé vált – újabb lépés volt ez a kifinomult, modern férfi ideáljának megtestesítésében.

 

 
 
 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

David Beckham (@davidbeckham) által megosztott bejegyzés

 

David Beckham nemcsak az angol futball élő legendája, valódi stílusikon is. Tudatosan építi szexszimbólum imázsát, miközben öltözködésében a kifinomultság és az időtlen elegancia dominál. Gardróbja – pontosabban: stílusportfóliója – mára inspirációs táblává vált divattervezők és hétköznapi férfiak számára.

2018-ban nem véletlenül választotta őt a British Fashion Council a brit divat nagykövetévé, ezt a címet nemcsak megérdemelte, új tartalommal is sikerült megtöltenie.

Forrás: Marie Claire France / Marie Dilou Fotó: Getty Images