Feltörekvők: Parti Regina, a We Are Platform ötletgazdája

2018. július 31.
Tíz éve dolgozik a szállodaiparban, szenvedélye a közösségi média. Megálmodta az első olyan hazai, kreatív influencereket tömörítő közösségi platformot, amellyel legfőbb törekvése, hogy megújítsa a magyar Instagram és tulajdonképpen a közösségi média világát.

Mióta érdekel a közösségi média?

Amióta az eszemet tudom. Az első biznisz céllal létrejött profilomat 2012-ben csináltam. Anyukáméknak hobbi szinten Tahiban van egy epresük. Én pedig azon próbáltam ötletelni, hogy hogyan tudnék nekik segíteni. Szerettem volna némi terhet levenni a vállukról, és az epereladás új formáját kitalálni. Az időtájt költöztem fel Budapestre, és azt láttam, hogy nagy a kereslet arra, hogy ne zöldségestől kelljen beszerezni az adott friss gyümölcsöt, hanem egyenesen a termelőtől. Létrehoztam a „vájling” Facebook-profit, és fél év alatt sikerült az autodidakta módon megszerzett tapasztalataimat úgy kamatoztatnom, hogy az oldalnak 8000 követője lett. Ezen a profilon keresztül kezdtem el akkor megtanulni mindent. Az első év végére sikerült elérnem, hogy már annyi megrendelés jött, hogy a szüleimnek más csatornán keresztül nem is kellett árulniuk.

Honnan jött a We Are Platform ötlete?

Az ötlet tulajdonképpen visszautal a munkámra. Az Aria Hotel Budapest social media managareként izgalmas szakmai kihívásokon dolgozhatok, a világ legfelkapottabb bloggereivel, fotósaival beszélgethetek jövőbeli budapesti túrájukról, programjaikról, és számos magyar fiatallal is kapcsolatba kerülök. Három éve, amikor az Aria megjelent Magyarországon, mi voltunk az elsők, akik tudatosan dolgoztunk együtt főként külföldi influencerekkel. Akkor fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy jelenleg itthon nincs egy olyan közösség, ami összefogja a tehetséges feltörekvő fiatalokat. Egy olyan közösséget szerettem volna megalkotni, ahol a kisebb követőszámmal rendelkező, de igen tehetséges influencereket összehozhatom, egy olyan platform keretein belül, ahol lehet egymással ötletelni, kommunikálni, egymástól tanulni. A We Are Platform lefed minden közösségi médiát, és a közösségre épül. Olyan influencereket keresek meg, akik esetében a minőségi és nem a mennyiségi tartalom számít. Az ő részvételükkel workshopokat, találkozókat szeretnék szervezni, ahol mindenki szabadon tanulhat, inspirálódhat.

Túl az első rendezvényen…. Hogy sikerült?

Farkas Márton fotós-blogger közreműködésével májusban tartottuk az első kerekasztal-beszélgetést a KUZIN bárban. Feltörekvő tehetségeknek adtunk lehetőséget a bemutatkozásra, de a résztvevők is megoszthatták egymással, hogy hogyan kezdték a közösségi létet. Nagyon jól sikerült, körülbelül negyvenen voltunk, a cégvezetőtől a 16 éves, még iskolás YouTube-eren át a fiatal, kreatív influencerekig. Érdekes volt látni, hogy a résztvevők mennyire nyitottak, és mennyi mindent képes egymástól is tanulni.

Tulajdonképpen felfedeztetél egy csomó új arcot?
Igen.

Nem lehet nem megkérdezni ilyenkor, hogy neked miért éri meg mindez?

A We Are Platform teljesen nonprofit, az én hasznom ebből csupán annyi, hogy tanulok, tapasztalatot szerzek ezektől a feltörekvő tehetségektől. Nálam tulajdonképpen ez egy szenvedély. Nem vagyok hivatásos fotós, de imádom a vizuális tartalmakat és szeretnék segíteni az olyan kreatív embereknek, akikre érdemes figyelni. A szállodában is, ahol dolgozom fontos szempont a fiatalok támogatása, ezt a hozzáállást onnan is hozom. A rendezvények mellett, ahol én is sokat tanulok, a We Are Platform honlapján interjúkat teszek közzé influencerekkel, és bemutatok olyan fiatalokat, akik mögött van tartalom, tudásra való igény és komoly munka.

Mikor lesz a következő találkozó?

Nyári fesztivál Instameeteken és Instagram takeoverek mellett, ősszel tervezem a következő találkozót. Részletes eseményleírás a We Are Platform Facebook és Instagram oldalán található.

Mi a hosszú távú célod a közösséggel?

Szeretném elérni, hogy ezt az egyedülálló közösséget minél többen megismerjék. Szeretnék nyitni külföld felé: szerveznék külföldi utazásokat ezekre a kreatív emberekre építve, de tervem az is, hogy meghívok egy nevesebb, külföldi véleményvezért. Ez jelenleg még csak egy álom, ezért még sokat kell dolgoznom. Azt is nagyon jó lenne elérni, hogy a márkák ne csak a követők számára fókuszáljanak, mert sok esetben a követőszám félrevezető lehet. Nagyon sok kreatív, új dolgot lehetne csinálni…

Számodra ez egy abszolút szenvedély, ez érződik. De hogy tudsz lépést tartani a folyton változó trendekkel? Mennyi idődet veszi ez el?

Én is a közösségre építve igyekszem tanulni, de persze folyamatosan figyelem a trendeket ami a munkám kapcsán elengedhetetlen, és ez nyilván nagy segítség, hogy onnan át tudom emelni a tapasztalataimat. De ne úgy képzeld, hogy folyton a közösségi médián lógok.

Marad időd emellett bármi másra?

Igen. Például az esküvőm szervezésére. Augusztus 17-én megyek férjhez. Odafigyelek rá, hogy mindig meglegyen az életemben az egyensúly: a munka és a magánélet között.

Hogy tudod ezt tudatosan irányítani?

Volt idő, amikor én is átestem a ló túlsó oldalára. Azóta nagyon odafigyelek rá, hogy a munka után egy órát foglalkozom a egyéb dolgokkal, de aztán leteszem a feladatokat, és már csak a szeretteimre, a kutyámra és persze magamra figyelek. Nagyon fontosnak tartom az énidőt. Imádok sportolni, fontos, hogy erre is maradjon időm. Nem engedhetem, hogy az egész életemet uralja a közösségi média.

Ki a kedvenc influencered?

Rengeteg van. De azért mondok egy párat. Hazai fiatal feltörekvők közül Vásony Anna (@annavasony), Orazio (@orazioscelsa), Pintér Kincső (kincsopinter) és Gulyás Pálmi (voidfilled) párosa, akinek szeretem az Insta-oldalát.

Tartalom szempontjából mi érdekel? Divat, gasztró, életmód…

Így ebben a sorban. Nálam inkább az a lényeg, hogy kreatív és egyedi tartalom legyen, ezen belül a téma lehet bármi. Én arra figyelek fel, amikor valami más, és kitűnik a többi közül. Van benne valami csavar, egy csipetnyi fűszer.

Web: weareplatform.blog.hu Insta: @weareplatform