Öt tipp, hogy edzés nélkül fogyj!

2018. október 29. |

Úgy érzed, hogy már az őszi-téli szezonnak elején is van rajtad pár kiló felesleg? Ha csak egy napi 100 kalóriával kevesebbet viszel be, akkor is leolvadhat rólad - ha lassan is- néhány kiló, ha nem izzadsz naponta edzőteremben!

 i yunmai – Unsplash

1. KAPCSOLD LE A LÁMPÁT!
A Cornell Egyetem legújabb tanulmánya szerint azok az emberek, akik lágy, meleg fényű világítás mellett ettek, 175 kalóriával kevesebbet fogyasztottak, mint akik éles, hideg fényben étkeztek, és sokkal élvezetesebbnek tartották az ízeket. A tudósok szerint ez azért van, mert a gyorséttermekben lévő erős, fluoreszkáló fények pszichológiai szükségletet válthatnak ki, azaz egyszerűen többet akarunk enni. Jöhetnek tehát a gyertyafényes vacsik!

2. ÉLJENEK A SZÖGLETES FORMÁK!
Egy brit kutatásban megállapították, hogy az emberek 60%-a több alkoholt, üdítőitalt és gyümölcslevet fogyaszt, ha az üveg vagy a pohár stílusosan letisztult, kerek vagy kanyargós. Kiderült: az ilyen poharakból gyorsabban iszunk, hiszen nehezebb megmondani, mikor járunk éppen félúton. Válaszd inkább az egyenes falú üvegeket, így kb. 67 kalóriát spórolsz meg a reggeli gyümölcsléből és további 40-et az esti fehérborból.

3. ALUDD KI MAGAD!
Ha megfosztod magad az alvástól, az növelheti az éhségedet. A Mayo Klinika kísérlete szerint, ha kevesebb, mint 6,5 órát alszol éjszakánként, akkor naponta minimum 500-zal több kalóriát fogsz fogyasztani. Az alvásvesztés növelheti ugyanis az éhséghormonok, mint például a ghrelin szintjét. Kiadós alvásra fel!

4. NE MONDD, HOGY „NEM EHETEK”
Ha valaki meg akar hívni egy gyorsétterembe vagy megkínál édességgel, ne mondd, hogy te nem ehetsz. Az új kutatások szerint jobb, ha szimplán azt feleled: nem kérek. A „nem ehetek” büntetésként hangzik, és emiatt egy idő után könnyen elfogyhat az akaraterőd, amelyre bizony szükséged lesz, ha a rossz berögzülésektől szeretnél megszabadulni az egészséges életmód érdekében. A kísérleti csoportban, aki simán „nemet” mondott „nem ehetek” helyett, 64%-ban egy granola szeletet választott a cukorka helyett. Akiknek azt kellett mondaniuk, hogy „nem ehetek”, csupán 30%-ban voltak ilyen erősek.

5. GONDOLD MAGAD VÉKONYRA!
Azt hiszed, hogy túlsúlyos vagy? Gondold újra! Egy új tanulmány szerint nagyon meghatározza az étkezéssel kapcsolatos sikereidet, hogy milyennek látod a derékvonaladat. Ha pufóknak vagy nagyon kövérnek mondogatod magad, csökkented a fogyásra való esélyedet, még akkor is, ha fizikailag aktív vagy. Tehát, ha azt erősíted magadban, hogy nem vagy meghízva, a cselekedeteid önbeteljesítő jóslatként elvezetnek arra az útra, amelyen kevesebb kalóriát fogyasztasz majd.

Kíváncsi vagy még 3 tippre? Kattints a WellnesCafé oldalára a cikkért!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód