4 energizáló étel, ami jobban felpörget, mint egy kávé

2019. január 06. |
Central Médiacsoport Zrt.

Következzen hét, dietetikusok által is javasolt étel, amelyek segítenek az energiaszinted fenntartásában egész nap

1. Avokádó

Építsd be az avokádót az étrendedbe, ha alacsony az energiaszinted. A pantoténsav mellett a B-vitamin segít a sejteknek üzemanyaggá válni. Az avokádó egészséges zsírokban és rostokban gazdag, a benne található zsír elősegíti a tápanyagok felszívódását, a rostok pedig lelassítják a vércukorszint gyors megemelkedését és csökkenését az étkezés után, ezáltal elősegíti a stabil energiaszint megtartását.

Törekedj arra, hogy minden étkezésed 30-35%-ban zsírból, 50%-ban szénhidrátból, 20%-ban fehérjéből álljon. Ez a nyerő hármas szolgáltatja a megfelelő mennyiségű energiát, nem pedig azok az ételek, amelyekben nincs szénhidrát vagy zsír.

Fotó: Unsplash.com

2. Zöld leveles növények

A kávé csak rövid ideig segít, ezért válassz inkább valami zöldet legközelebb, ha leesik az energia szinted. Az emberek gyakran a gyors megoldást választják mikor fáradtak, mint a koffein és a cukor, de ezek közül egyik sem biztosítja a stabil, hosszantartó energiát.

Amellett, hogy a zöld leveles növényeknek (mint a sóska, a spenót, a saláták) alacsony a kalóriatartalmuk, sok vasat, kalciumot, rostot, folsavat, magnéziumot és A-, C-, E-, valamint K-vitamint tartalmaznak. A vas és C-vitamin segít a vérszegénység megelőzésében, ami a fáradékonyság fő kiváltó oka – különösen a nőknél.

Azért ne gondold azt, hogy folyamatosan spenótot kell enned, mint Popeye-nek.  Fogyaszd elsősorban azokon a bizonyos női napokon, valamint néha egy zöld turmixba keverve, vagy ebédhez köretként.

3. Édesburgonya

Minden keto-diétázónak szólunk: A szénhidrátokat nem szabad kerülni! Ez a leggyorsabban bevihető üzemanyagforrás, csak arra próbálj meg figyelni, hogy teljes kiőrlésű, rostban gazdag szénhidrátot válassz, ezek lassabban szívódnak fel, mint a fehér liszt és a cukor.

Tökéletes választás lehet az édesburgonya. Tele van összetett szénhidráttal, valamint magas rosttartalmának köszönhetően lassan és fokozatosan szívódik fel. Ezen felül mangánban gazdag, amely fontos az egyéb tápanyagok lebontásához.

4. Banán

A banán is egy igazán jól hasznosuló szénhidrát magas kálium tartalommal, ezért kiváló választás különösen edzés előtt, ha gyors energiaforrásra van szükséged. A kálium segít a hidratálásban is, a banánban található természetes cukrok és szénhidrátok segítik az edzés hatékonyságát, a növényi vegyületek pedig az izmok regenerálódását.

További hasznos tippekért kattints a
WellnessCafé weboldalára!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Így őrizhetjük meg a tetoválás épségét a kánikulában bőrvédelem

Így őrizhetjük meg a tetoválás épségét a kánikulában