4 feldolgozott étel, amit nem szabadna megenned

2019. február 03. |

A cikk elolvasása után garantáltan nem fogod kívánni ezeket az egészségromboló hatású élelmiszereket!

1. Szalonna

Bár szalonnával minden finomabb, az igazat megvallva nemcsak elhízást, hanem magas koleszterin- és vérnyomásszintet okozhat a benne található túlzott mennyiségű telített zsírsavak, tartósítószerek és sók miatt.

Fotó: Unsplash.com

2. Müzliszelet

Sokan hiszik egészséges nyalánkságnak, pedig igazából tele van hizlaló összetevőkkel: egy müzliszelet cukortartalma például ugyanannyi, mintha egy tejcsokoládét ennénk meg, a mérleg nyelvét pedig a glükóz szirup, a szénhidrát és az üres kalóriák sokasága sem tolja lejjebb.

3. Instant leves 

Könnyű és laktató étel, a fogyasztásakor viszont sokkal több mesterséges dolgot viszünk be a szervezetünkbe, mintha magunk főznénk meg a levesünket: többek között tartósítószerek, ízfokozók, ételszínezékek és egészségtelen sók tömkelegét is tartalmazza egy-egy ilyen instant leves.

4. Szárított gyümölcsök

Újabb tévhitről rántjuk le a leplet: a szárított gyümölcsök se nem egészségesek, se nem táplálóak! Ezek a gyümölcsök az aszalás-szárítás közbeni oxidációs folyamatok alatt ugyanis minden ásványi anyag – és vitamin tápértéküket elvesztik, ízüket pedig szirupokkal és cukorral próbálják pótolni a készítőik.

Még több hasznos tippért kattints
a WellnessCafé oldalára!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs menstruáció

Period poop: a jelenség, amiről annyira nem beszélünk, hogy magyarul még neve sincs