Marie Kondo a karrierben is rendet rak

2019. február 23. |
Central Médiacsoport Zrt.

Marie Kondo betette a lábát a gardróbszekrényünkbe, a konyhánkba és a fürdőszobánkba. Miért pont a munkahelyi életünk maradna ki a nagy rendrakásból?

Ha már kicsit megismerkedtünk a KonMari módszerrel, és az otthonunkban felszámoltuk a rendetlenséget és a zsúfoltságot, már messziről észrevesszük, ha valahol káosz van. Például a munkahelyünkön. Tele az íróasztal haszontalan dolgokkal, az olvasatlan e-mailek hegyekben állnak és a teendők összecsapnak a fejünk felett. Ez nem úgy hangzik, mintha a munkánk csupa szikrázó öröm lenne, pedig a rendrakás nagyasszonya, Marie Kondo szerint csak azt szabad megtartani, ami elhozza ezt az életünkbe. Módszerével a karrierünkben is rendet tehetünk, hogy napról napra könnyebb és élvezetesebb legyen a munka.

1. Mielőtt bármit tennénk, vizualizáljuk

Mielőtt nekilátnánk a nagytakarításnak az asztalunkon vagy az inbox-unkban, tisztázzuk magunkban, miért akarunk rendszerezni. Ha megvan a konkrét cél, könnyebb az elhatározásunk mellett maradni, és végigvinni a rendrakást. “Hogy szeretnénk magunkat érezni, ha belépünk az irodába?” – ez a legfontosabb kérdés Jenny Ning szerint, aki Kondo első munkatársa volt az Egyesült Államokban.

2. Rendszerezzük a tárgyakat

Kondo azt javasolja, hogy a hasonló tárgyakat mindig tároljuk együtt. Hogy rájöjjünk, mi az, amire szükségünk van, csoportosítsunk. Három kategóriát javasol. Legyen egy tárolónk a mindennapos használatban lévő papíroknak, egy azoknak, amikre bizonyos ideig szükségünk van és egy harmadik, amit szükséges megtartani. El is nevezhetjük őket, például: Aktív projekt, Adminisztratív vagy Referencia anyag néven. A digitális anyagokkal is ugyanígy járjunk el.



3. Figyeljünk az érzéseinkre

A KonMari módszer nagyon fontos eleme, hogy megtanít észrevenni a környezetünkkel kapcsolatos benyomásainkat, és őszintének lenni magunkkal. Ha olyan karrierre vágyunk, amit hivatásként űzünk, akkor ezekre a képességekre a munkában is szükségünk van. Marie Kondo azt tanácsolja, ha nem lelünk örömöt a munkában, ismerjük fel és válaszoljunk a saját igényeinkre.

4. Fókuszáljunk a saját szükségleteinkre, ne máséra

Marie Kondo sorozatának első részében az asszony azzal a megjegyzéssel veszi a kezébe férje kedvenc, régi ingét, hogy “Mikor volt ez utoljára rajtad?” Kondo finoman figyelmezteti, hogy csak a saját holmijára fókuszáljon. Ez a munkánkra is érvényes. Azokkal a dolgokkal törődjünk, melyekre van ráhatásunk. Nem tudjuk megváltoztatni a főnökünket, de ettől még elmélyülhetünk a saját feladatainkban és nagyonis élvezhetjük a munkánkat.

5. Hála a leckékért

Elkerülhetetlenek a megbeszélések, kellemetlen kollégák és a nem annyira élvezetes feladatok a munkában, ám ezeket eltűrjük. Kondo azt mondja, a rendrakás célja, hogy hálásak legyünk azért, amink van. Emellett arra kéri az embereket, akiknek segít rendszerezni a háztartást, hogy köszönjék meg a kidobásra ítélt dolgoknak, hogy velük voltak. Tudatosítsuk magunkban, hogy nap mint nap felismerjük, mink van, ahelyett, hogy a hiányokra koncentrálnánk. Még ha nem is volt aznap túl lelkesítő a feladatunk, ha általánosságban szeretjük a munkánkat és élvezettel végezzük, fogjuk fel leckeként, tanulságként ezeket a feladatokat is.

6. A tárgyak ereje

Azok a dolgok, amik megmaradnak egy nagy KonMari-féle rendszerezés után, olyan erőt adó források, amelyeknek a munkában is hasznát vesszük. Kondo könyvében azt írja, hogy egy olyan tér, amely kényelmes és ahol jól érezzük magunkat, hihetetlen erővel ruházza fel az embert. Alakítsuk át ilyenné az íróasztalunkat. Helyezzünk el rajta képet a szeretteinkről, kedves ajándéktárgyat vagy éppen olyan dolgot, ami arra emlékeztet, hogy megvan az erőnk ahhoz, hogy véghezvigyük amit csak szeretnénk.

Fotók: Unsplash.com

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Tanulj meg mobillal meditálni applikáció

Tanulj meg mobillal meditálni