A menstruációs görcsre sport a megoldás

2019. március 23. |

A testmozgás mindenre jó, még a havonta menetrend szerint érkező menstruációs görcsöket is segít enyhíteni. A szakértők szerint már egy intenzív séta is sokat javíthat a közérzetünkön.

A sport a köztudatban az izmok és ízületek karbantartására, erősítésére szolgál. Hogy lehetséges, hogy a menstruációs görcsre is kedvező hatása van? “Két dolog kombinációja váltja ki a panaszok enyhülését” – magyarázza Dr. Erica Cahill szülész-nőgyógyász. “Egyrészt intenzív mozgás közben endorfin szabadul fel. Ez a hormon javítja a közérzetet, boldogabbnak érezzük magunkat tőle. Másrészt a sport csökkenti a kortizol hormon szintjét a szervezetben, ezáltal csökken a stressz és a feszültség a testünkben, így a menstruációs görcsök is enyhülnek” – tette hozzá dr. Cahill.


A kortizol csökkentése a menstruációs görcsök esetén azért is fontos, mert a görcsöket a méh erős összehúzódása okozza, mint amikor begörcsöl a talpunk vagy a vádlink például. Ezek az erős összehúzódások szükségesek a méhnyálkahártya leválásához, ami természetes folyamat, ám a kortizol, mely kiváltja ezt, növeli a gyulladásra való hajlamot és a fájdalomérzetet is a testünkben. Ezért jó, ha a testmozgás segítségével redukáljuk a kortizol szintjét.

Ám könnyen lehet, hogy a menstruációs görcsök közepén az utolsó dolog, amire vágyunk, egy jó kis aerobic óra. Ilyenkor fájdalomcsillapítóval és melegítőpárnával enyhíthetjük a kínokat. “De ha képesnek érezzük rá magunkat, a sport nyújtotta természetes fájdalomcsillapítás a szervezetünk számára a legjobb és legkevésbé megterhelő megoldás a ciklus előtt, alatt és után is” – tette hozzá a szülész-nőgyógyász.

Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen! csipkebogyó

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen!

Miért olvasd el ezt most hangosan? felolvasás

Miért olvasd el ezt most hangosan?