A karrierközpontú közösségi oldal, a LinkedIn megvizsgálta, hogy a nemi hovatartozás hogyan befolyásolja a munkahelyi előmenetelt, munkakeresést és a fejvadászok munkáját. A 200 országból regisztráló 610 millió tag adatainak elemzéséből kiderült, hogy a cégek sokkal hamarabb és gyakrabban nézik meg a férfiak karrieroldalait, mint a nőkét. 13 százalékkal gyakrabban kattintottak a férfiak adatlapjára, ez elképesztő torzulást eredményez az adott pozíciókra való munkaerő keresésében.
Viszont ha felkeresték egy női munkavállaló oldalát, kisebb ez az aránytalanság, csupán három százalékkal kevesebb esetben írtak üzenetet egy nőnek állásajánlattal kapcsolatban, mint egy férfinak. Persze ehhez el kell jutni odáig, hogy megnézzék azt az adatlapot.
Épp ezért most a LinkedIn is kísérletet tesz ennek a torzulásnak a leküzdésére. A fejvadászcégek számára olyan opciót dolgoznak ki, hogy a keresési folyamat során a munkavállaló fotója ne legyen elérhető, így nem a kép, hanem a szakmai kompetenciák alapján döntenének a további megtekintésekről.
Fotó: Unsplash