A magyar felnőtt lakosság több mint 31 százaléka szenved valamilyen alvászavarban, ezzel meghaladva az európai átlagot, ami 29 százalék, derül ki a Budapesti Alvásközpont legutóbbi kutatásából. Az IKEA úgy döntött, hogy felhívja a figyelmet a minőségi alvás fontosságára, és új katalógusában is egy éven át annak előnyeire fókuszál.
Az alvásközpont legutóbbi, közel ezerfős felmérésből az is kiderült, hogy a megkérdezettek majd fele (46%) hosszabb ideje él együtt alvási gondokkal, illetve 15 százalékának munkavégzési gondjai is vannak emiatt. Dr. Vida Zsuzsanna, neurológus, alvásszakértő szerint majdnem mindenki, életében legalább egyszer megtapasztalja a problémát.
A Magyar Alvás Szövetség szakmai elnökének alváshigiénés tanácsai között szerepel a szigorú napirend, vagyis hogy lehetőleg mindig azonos időben keljünk fel és feküdjünk le, hétköznapokon és hétvégén egyaránt, és lehetőleg ne aludjunk napközben. Fontos még a sportolás, és hogy a lefekvés előtti órákban ne fogyasszunk erős, zsíros ételeket, alkoholt és ne is dohányozzunk.
Éjszaka tartsuk lefordítva a telefonunkat, de az a legjobb, ha be sem visszük magunkkal a hálószobába. Fordítsunk figyelmet a megfelelő alvási környezet kialakítására: a tiszta levegőjű, csendes, sötétített szoba, a megnyugtató hangulat, az egészséges páratartalom, a megfelelő keménységű matrac, párna, a kellemes pléd és ágynemű mind-mind segít.
Az IKEA 2020-as katalógusában nem csak a legújabb trendek ismerhetők meg, de alvási forradalmat is indít a svéd lakberendezési vállalat. Már a borítója is rendhagyó: egy alvó embert ábrázol kényelmes, fehér ágyneműk között. A pihentető alvás kialakításában már a hálószoba megfelelő berendezése is sokat változtathat, akár olyan apró részletek is, mint a függönyök és sötétítők.
A nyugtató, kikapcsoló környezet létrehozásához elengedhetetlen a színek megfelelő kombinációja, ehhez idén a piros és a kék, mint két fő domináns szín összes árnyalatát hívják segítségül a tervezők, az anyaghasználatot tekintve pedig a természetes és újrahasznosított anyagokra fókuszálnak.
Az IKEA fenntarthatósági irányelvei mentén idén már nem postázza katalógusait, így a példányszámot jelentősen csökkenteni tudták. A nyomtatott lakberendezési magazint az áruházak vevőszolgálatán vehetjük kézbe, az online kiadvány itt érhető el.