3 rendhagyó virtuális túra: a pásztorkutyától a kovászig

2020. május 10.
Ha már megnéztük az összes híres festményt, bejártuk a világot vonattal, és az építészet remekeit is megtekintettük a kanapénkról, akkor is tartogat számunkra az internet olyan virtuális túrákat, amelyeket érdemes kipróbálni. Így túrázhatunk az Alpokban egy pásztorkutyával, bekukkanthatunk a belga kovászmúzeumba, vagy éppen a NASA programjával érezhetjük magunkat űrhajósnak.

Bár egyre több helyen lazítják a kijárási korlátozásokat, még jó darabig nem utazhatunk szabadon a világban. Válogathatunk viszont a virtuális túrákból, amelyek között mindig akadnak olyanok, amik biztosan kiragadják a hétköznapok egyhangúságából az embert.

1. Hófehér pásztorkutyával az Alpokban

Sylvia Michel és hófehér, puha bundájú svájci pásztorkutyája, Rasta túrára indul Svájc képeslapra illő hegyein és völgyein. Kalandozásukat pedig az Instagramon keresztül közvetítik, így azok is velük tarthatnak, akik a koronavírus-járvány miatt az otthonuk falai között ragadtak. A szabadúszó fotósként dolgozó Sylvia roppant szerencsésnek tartja magát, hogy ilyen helyen érte a járvány, és anélkül töltheti idejét a szabadban, hogy azzal másokat veszélyeztetne. Rastával közös kirándulásaival szeretne néhány vidám percet szerezni nézőinek, és inspirálni másokat. „Azt tesszük, amit minden nap. Ezzel szeretnénk megmutatni az embereknek, hogy még mindig létezik egyfajta normalitás, és a természet szépsége erőt ad. Rasta pedig biztosítja a szórakoztatást.”

2. A belga kovászkönyvtár

A járvány miatti karantén kihozta az emberekből a péket, soha ennyien nem neveltek kovászt és sütötték még a saját kenyerüket, mint most. Legyen szó műkedvelő kezdőről vagy haladó pékről, valószínűleg tud még újat mondani Karl De Smedt, aki hosszú évek óta gyűjti a kovászokat a világ minden pontjáról a belgiumi St. Vithben található Puratos Kovász Könyvtárba. A legtöbb kovász Európából való – csak Olaszországból 38 féle van –, ám a gyűjtemény legelső darabja például San Franciscóból származik. Ezt még 1989-ben szerezte a belga Puratos pékség. De Smedt volt az, aki felvetette, hogy a nyilvánosságnak is mutassák be folyton növekvő gyűjteményüket. Végül 2013-ban nyitották meg a kovászkönyvtárat, amelyet most virtuális túrán is bejárhatunk.

Olvastad már?

3. Határ a csillagos ég

Az amerikai űrügynökség, a NASA külön applikációt készített, amellyel bejárhatjuk a houstoni központot, és akár űrhajós szelfit is készíthetünk magunkról. Minden kérdésünkre választ kaphatunk, még azokra is, amelyekről nem is tudtuk, hogy létezik.