Ez a trükk segít a sikeres lakáseladásban

2021. április 05.
Ha te is otthonról dolgozol még mindig, soha ne érezd úgy, hogy szigorúan tartanod kell magad az ezt ne tedd típusú dizájnszabályokhoz. Ha viszont épp eladni készülsz a lakásod, nem árt a profik tanácsát is megfogadnod.

Hogyan csábíthatsz el egy potenciális vevőt? Hogyan érheted el, hogy a home office-odat egy jövőbeli produktivitás-központnak lássák? Emily Morris és Melisha Abeysena lakberendezők szerint a következő dolgok semmiképp se foglalják a helyet az íróasztalodon, ha vevőket fogadsz, vagy képeket készítesz a lakásod meghirdetéséhez.

Tech és vezeték

A ,,home” és az ,,office” közötti határ egyre inkább elmosódott, így az otthoni munkaterületünk könnyen tud rendetlenné válni. „Értjük mi is, mindenki otthonról dolgozik, és ez gyakran jár több monitorral, nyomtatókkal és más eszközökkel – mondja Emily Morris. – De semmi nem néz ki rendetlenebbül, zsúfoltabban és idejétmúltabban az asztal szélét borító vezetékgubancnál. Csak húzzuk ki a kábeleket és az extramonitorokat, és rejtsük el a fotók és a lakás megtekintésének idejére. Ha a jövőben pedig hosszú távra szeretnéd felfrissíteni az otthoni tereket, vezeték nélküli készülékeket használj!”

Melisha Abeysena is egyetért: „Az íróasztalokon ne legyenek testes számítógépek és kilógó vezetékek. Nem tűnik a legpraktikusabb elrendezésnek, de ha eladásra készítjük fel a lakást, a központban a tér és a vizuális vonzerő optimalizálása áll. Minél kevesebb tárgy foglal helyet az asztalodon, annál tágasabbnak tűnik.”

Privát képek

A szakértők arra is emlékeztetnek, hogy amikor a lakásunkat eladásra készítjük fel, a folyamat nem rólunk szól. „A kulcs az átrendezéshez az, hogy minél személytelenebb legyen a tér – mondja Abeysena. – Távolítsunk el minden személyes fotót és szentimentális tárgyat. A lehetséges vevő így jobban el tudja magát képzelni a jövőbeli álomotthonában. Ha a vevő képes azt vizualizálni, hogy ebben a térben él, máris nagyobb az esély arra, hogy ajánlatot tesz.”

Rakj el minden személyes tárgyat az íróasztalról – a diplomáktól kezdve a személyes képeken át és (leginkább) a tegnapi bögre kávéig, amit valószínűleg ott felejtettél. Minden ilyen tárgyról a vevőnek te fogsz az eszébe jutni, és az, hogy hogyan élted itt a mindennapjaidat. Azzal, hogy eltávolítasz minden rád emlékeztető dolgot, a vevők magára a térre és önmagukra tudnak koncentrálni. A sok felgyülemlett tárgy nélkül helyet teremthetsz pár új dolognak, amivel felfrissítheted az asztalod kinézetét.

A pohár, ami csordultig van tollakkal

Ez az egyszerű trükk erős pszichológiai hatást ér el: takarítsd el a rendetlen poharat, amiben mindenféle különböző íróeszközt tárolsz.

„Egy pohár vagy más tolltartó tele tollakkal, ceruzákkal és kihúzó filcekkel, nem valami esztétikus – állítja Morris.  – Egy iroda árasszon magából nyugalmat és produktivitást, ne rendetlenséget, stresszt és elhagyatottságot. A sok különböző tárgy azt jelzi, hogy nem érdekel a saját tered kinézete. Bármilyen tér a lakásban, ami tisztának és rendezettnek tűnik, pluszpont neked mint eladónak. Ez egy egyszerű pszichológiai trükk, ami beindítja a vevő ,,álomélet” fantáziáját. A túlcsorduló pohár helyett vegyél pár száz forintért fekete és kék tollakat, amiket egy tolltartó pohárban tartasz.”

Szöveg: Pantócsik Adrienn, a Central Médiakadémia hallgatója Forrás: Apartment Therapy Fotó: Unpslash

Olvass tovább!