7+1 tipp az önbizalmad azonnali erősítésére

2022. július 05. |

A legtöbben örülnénk még egy kis plusz önbizalomnak, de nem igazán tudjuk, mit kellene tennünk azért, hogy magabiztosabbak legyünk. Nagy Anikó pszichológus és coach ezúttal hasznos, ráadásul azonnal bevethető gyakorlati tippeket hozott nektek.

„Hogyan legyen több önbizalmam?” Ha ezt a kérdést ma beírod a Google-be, akkor több mint 400 000 találatot dob ki. És ezek csak a magyar nyelvű találatok. Ha angolul keresel rá erre a témára (How to be more confident), akkor csaknem 400 millió találatot dob ki a Google. Láthatjuk, hogy manapság rengeteg embert érdekel ez a téma. De a válasz sem késlekedik: könyvek, cikkek, szakértők és vloggerek ezrei ontják magukból az ötleteket és a személyes sztorijaikat arról, hogy ők hogyan építették fel a saját önbizalmukat, sokszor a nulláról.

Az elmúlt években én is sok olyan emberrel beszélgettem, akik az életük bizonyos területein önbizalomhiánnyal küzdenek, például a párkapcsolataikban, a tanulmányaikban, a karrierjükben, a pénzügyeik terén, vagy éppen a nyelvtanulásban. Az önbizalomhiány a legkülönfélébb módokon megmutatkozhat, az okok azonban a legtöbb esetben hasonlóak – ahogyan a megoldási lehetőségek is.

onbizalom-novelo-tipp-magabiztossag-coach

Az eddigi blogbejegyzéseimben már többször is írtam az önbizalomról és annak különböző aspektusairól. Ebben a bejegyzésben most összegyűjtöttem neked 7+1 szuper hatékony tippet az önbizalmad azonnali felturbózására. Ha elkezded őket alkalmazni és mindennap gyakorolod őket, akkor nagyon hamar meg fogod tapasztalni az áldásos hatásukat.

Fontos hangsúlyozni, hogy az alábbi tippek elsősorban az önbizalom felszíni rétegét érintik, azaz a magabiztos viselkedést. Természetesen ez a réteg is fontos, hiszen az itt történő változás kihat az önbizalom mélyebb rétegeire is. A következő bejegyzésemben majd olyan gyakorlatokat veszünk végig, amelyek célzottan az önbizalom mélyebb rétegeire hatnak. Most azonban először lássuk a felszínt, és kapargassuk meg egy kicsit!

1) Testtartás

Ahogyan a szüleink tanították: állj egyenesen és húzd ki magad! Fejet fel, vállat le, hasat be, mellet ki. Ez a testtartás nyugalmat és magabiztosságot sugároz, nemcsak a környezeted felé, hanem a saját elméd és a saját tested számára is. Ezt a testhelyzetet ugyanis az elméd úgy dekódolja, hogy „nincs veszély, minden rendben van, ura vagyok a helyzetnek”. Ettől automatikusan nyugodtabbnak és magabiztosabbnak is fogod érezni magad. Próbáld ki!

Ha szeretnél egy személyre szabott, komplett gyakorlatsort is végigcsinálni, hogy így még hatékonyabban emelni tudd az önbizalmadat és az önbecsülésedet, akkor töltsd le itt a „3+3 szuper önbizalomerősítő tipp” című ingyenes anyagomat!

2) Testbeszéd és élőbeszéd

Ezt a nyugodt határozottságot fejezd ki a mozdulataiddal is. Lassan járj, egyenes háttal, nyugodt léptekkel, egy határozott irányt tartva. Ha valakire ránézel, nézz mélyen a szemébe és mosolyogj. Ha megszólalsz, beszélj nyugodt és határozott hangon. Ne kapkodj, ne remegj, ilyenkor inkább vegyél egy nagy levegőt, majd lassan fújd ki, és nyugodj meg. Minden gesztusod és minden mozdulatod legyen nyugodt és magabiztos.

3) Ha valami nem tetszik magadon: változtass rajta!

Nem tetszik a hajad? Irány a fodrász! Nem tetszenek a saját ruháid vagy a kiegészítőid? Ajándékozd el vagy cseréld el az elnyűtt darabokat, és szerezz be helyettük újakat.

Nem tetszik néhány testrészed magadon? Lehet, hogy el kellene kezdened sportolni valamit. A testmozgás nagyon erősíti az önbizalmat, az apróbb sikerélmények pedig valósággal szárnyakat adnak! De az is lehet, hogy néhány előnyösebb ruhadarab is jól jönne most neked, amik kihangsúlyozzák az erősségeidet, a kevésbé előnyös részekről pedig elterelik a figyelmet.

Az arcodon nem tetszik valami? Tegyél fel egy könnyű sminket, ami kiemeli a szemeidet és elfedi az apróbb bőrhibáidat. Ha nem vagy benne biztos, hogy mi áll jól, akkor bátran kérd ki egy szakértő véleményét.

Esetleg a saját viselkedésedben nem tetszik valami? Azon is képes vagy változtatni, önkontrollal, tudatos odafigyeléssel és sok-sok gyakorlással.

A lényeg, hogy ha nem tetszik valami magadon vagy magadban, és egy kis odafigyeléssel tudsz rajta változtatni, akkor változtass rajta. Ha pedig nem tudsz rajta változtatni, akkor fogadd el, mint a te egyedi, karakteres ismertetőjegyedet. A tökéletesség egyébként is unalmas!

4) Fogadd el a bókokat!

Ha valaki valamiért megdicsér, azt ne hárítsd el zavartan. Húzd ki magad, nézz a szemébe, és kedvesen mosolyogva köszönd meg a bókokat.

Szerző: Nagy Anikó (pszichológus, coach) Fotó: Getty Images

A cikk folytatását keresd Anikó oldalán!

Olvass tovább!

Így meríthetsz erőt a kritikus belső hangodból

Így meríthetsz erőt a kritikus belső hangodból

Mindannyian ismerjük azt a bizonyos belső hangot, amelyik folyamatosan kritizál és leszól minket, és még a legörömtelibb pillanatokat is képes elrontani. Látszólag az a legfőbb célja, hogy megkeserítse az életünket – de vajon ez tényleg így van? Honnan jön ez a hang, miért csinálja ezt, és vajon hogy érdemes bánni vele? Nagy Anikó pszichológus és coach új bejegyzésében a kritikus belső hangunkról mesél.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód