Alacsony zsírtartalmú ételek, amiket jobb, ha elkerülsz

2019. július 28. |

Néha az alacsonyabb zsírtartalmú ételek egyáltalán nem jobbak zsírosabb társaiknál. Sőt, kifejezetten érdemes lehet elkerülni őket!

1. Pulyka bacon/szalonna

A pulyka bacon kevesebb zsírt és kalóriát tartalmaz ugyan, de nem sokkal. A pulyka bacon adagonként 35 kalóriát és 3 gramm zsírt tartalmaz, sertés megfelelője pedig 60 kalóriát és 3.5 gramm zsírt. A kettő ugyanúgy feldolgozott húskészítmény, magas nátrium- és nitrit tartalma, melyek kapcsolatba hozhatók a szívproblémákkal.

A karcsú megoldás: mind a két fajta bacon lehet az egészséges étrend része, de csak akkor, ha nagyon ritkán és kis adagokat fogyasztasz belőle. A bacon csíkok lehetnek a fő eseménye az ételnek, de köretként kelbimbót, brokkolit vagy salátát válassz!

2. Alacsony zsírtartalmú péksütemények

Az alacsony zsírtartalmú muffinok és sütemények nem jobbak, mint a normál zsírtartalmúak. A csomagolt zsírszegény áfonyás muffin például 280 kalóriát tartalmaz, a sima pedig 370 kalóriát. Ez kevesebb ugyan, de a cukortartalma is több és akárcsak a normál változata, magas fruktóztartalmú kukoricaszirupot tartalmaz.

A karcsú megoldás: Ha szereted a süteményeket, élvezd őket alkalmanként. Az otthoni sütés okos megoldás lehet, ahol kicseréled az egészségtelen összetevőket joghurtra, gyümölcspürére. Így az íz megváltoztatása nélkül tudod csökkenteni a cukortartalmat.

3. Saláta zsírszegény öntettel

Persze, egyél salátát! De egy saláta leöntve zsírszegény salátaöntettel pontosan egy óra múlva farkas éhessé tesz. Az élelmiszergyártók az ilyen salátaöntetekhez cukrot adnak, hogy jobb ízük legyen, de ettől a vércukorszinted hirtelen megugrik, majd ugyanilyen hirtelen lezuhan. A zsír előnye: segíti a szervezetnek elnyelni a béta-karotint és a likopint (ilyen magas antioxidáns tartalmú a paradicsom, a sárgarépa és a piros paprika). A szakértő rámutatott, hogy a palackozott öntetek tartósítószert és adalékanyagokat tartalmaznak.

A karcsú megoldás: A salátára kell némi zsír, egyél teljes zsírtartalmú salátaöntetet, diót és magvakat! Esetleg próbáld ki, hogy néhány avokádószeletet a zöldségek tetejére teszel: egy tanulmány szerint az avokádó különösen hatékonyan segíti a salátában lévő tápanyagok felszívódását!

4. Csökkentett zsírtartalmú mogyoróvaj

Ezt figyeld! Két kanál normál mogyoróvaj 210 kalóriát tartalmaz, azonos mennyiségű csökkentett zsírtartalmú pedig majdnem 200 kalóriát. Amikor a cégek csökkentik a zsír mennyiségét, több cukrot adnak a mogyoróvajhoz, hogy jobb ízt biztosítsanak.

A karcsú megoldás: Vásárolj teljes zsírtartalmú készítményt, de ellenőrizd az összetevőket! Ne legyenek adalékanyagok az összetevők között, csak a mogyoró és a só. Mivel a mogyoróvaj magas kalóriatartalmú, könnyű sokat enni belőle. Korlátozd a bevitelt két kanálnyira!

Még több becsapós ételért és hasznos tippért látogass

a Well&Fit oldalára!

 

Fotó: Unsplash.com

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró