Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: hajdina saláta

2020. május 20. |

Karantén idején az evés sokunk legfőbb szenvedélyévé, az ételek elkészítése pedig kreativitásunk kiélésének egyik eszközévé vált. Nem csoda, ha néhány felesleges kiló felcsúszott ránk az elmúlt hetekben, amelyektől még a nyári szezon beköszönte előtt szeretnénk megszabadulni. A következő napokban egészséges, ízletes, ugyanakkor kalóriaszegény ételek receptjét osztjuk meg veletek, amelyek nemcsak karcsúsítanak, de jókedvre is derítenek. Ráadásul percek alatt elkészíthetőek. Megálmodójuk Zséli Szilvia, a FoRest For Life életmódház tanácsadója.

Érdemes közelebbről megismerkednünk a hajdinával, nemcsak azért, mert nagyon egészséges, hanem azért is, mert szép a szemnek és egzotikus az ízlelőbimbóknak. Értékes vitaminforrás, tele van B-vitaminnal, ásványi anyagokkal (mangán, magnézium, foszfor, cink, vas, folsav).  Igen magas a rosttartalma, ezért jó hatással van az emésztőrendszerünkre, támogatja az egészséges bélmozgást. A hajdina más gabonákkal és egyéb szénhidrátokkal összehasonlítva alacsony glikémiás indexszel rendelkezik. Komplex szénhidrátjai lassan szívódnak fel, és kerülnek a vérkeringésbe, ezért hosszabb ideig biztosítja a jóllakottság érzését és a magas energiaszintet. Gluténérzékenyek is fogyaszthatják, magas növényi fehérjetartalma miatt vegetáriánusoknak, vegánoknak különösen ajánlott alapanyag.

zseli-szilvia

Szilvi receptje:

A gabonából készített saláták királynője. Elkészítésekor nyugodtan kedvünkre improvizálhatunk – annak függvényében, hogy a piacon éppen milyen zöldségekbe futunk bele. Akár hidegen, akár melegen fogyasztható, a lényeg, hogy a tányérunkon jó sok szín legyen. Mert ez a saláta bármilyen hozzávalót elbír: zöldet, pirosat, sárgát egyaránt.

Elkészítése: A hajdinát, akár a rizst, kétszer annyi mennyiségű víz és egy kis só hozzáadásával kb. 20 perc alatt, lassú tűzön puhára főzzük. A hozzávaló zöldségeket, salátákat megmossuk, és gusztusosan felszeleteljük. Elkészítjük hozzá az öntetet: érzés szerint olaj, balzsamecet, mustár (bőven), citrom, lime, zöldfűszerek, hagymák, só, bors, chili, egy csepp méz vagy bármi más édes íz. A hajdinát tegyük egy nagy salátástálba, keverjük hozzá a zöldségeket, és öntsük nyakon a dresszinggel.

Szilviről és az életmód központjáról ITT olvashattok!

Láttad a tegnapi receptet? 

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: kovászosuborka-leves

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: kovászosuborka-leves

Karantén idején az evés sokunk legfőbb szenvedélyévé, az ételek elkészítése pedig kreativitásunk kiélésének egyik eszközévé vált. A következő napokban egészséges, ízletes, ugyanakkor kalóriaszegény ételek receptjét osztjuk meg veletek, amelyek nemcsak karcsúsítanak, de jókedvre is derítenek. Ráadásul percek alatt elkészíthetőek. Megálmodójuk Zséli Szilvia, a FoRest For Life életmódház tanácsadója.

Szólj hozzá te is!

Még több Gasztró

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: túrótorta gyümölccsel díszítve diéta

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: túrótorta gyümölccsel díszítve

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: paradicsomleves cukkinivel megbolondítva diéta

Karcsúsító ételek a strandszezon előtt: paradicsomleves cukkinivel megbolondítva