Amivel nem lehet finomkodni: body positivity ide vagy oda, a túlsúly ellen tenni kell

2023. július 08.
Tudják, mi az orvosi rendelőben a legtöbbet ismételt mondat? „Le kéne egy kicsit fogyni!” És tudják, mi erre a leggyakoribb válasz? „Tudom!” Ennek ellenére nemhogy a többség tenne ellene, inkább különböző kifogások mögé bújva magyarázzák, miért nem teszik. Csodaszer nincs, ennek fejben kell eldőlni. De ha az elhatározás megvan, akkor viszont van segítség. A szegedi orvospár egy forradalmian új, diétát támogató programot dolgozott ki egy orvoscsoporttal karöltve, az életmódváltás megkönnyítésére.

A szegedi székhelyű gyógyszeripari cég, a Goodwill Pharma 26 éve azt a küldetést választotta, hogy a páciensek igényeinek megfelelő gyógyszerek mellett vitaminokat, étrend-kiegészítőket gyártanak, ami valóban megoldásként szolgál problémáikra. A világ gyorsan változik, az emberek egyre tovább élnek, ez azonban sokba kerül. Két ellentétes dolog zajlik egyszerre a világban az életminőség kapcsán. Az egyik az, hogy egy viszonylagos jólétért egyre kevesebbet kell tennünk, szinte mindenkinek van hol laknia, van autója, van valamilyen iskolai végzettsége, van munkája, van mit ennie. Relatíve egyszerűen elutazhatunk távoli helyekre. Könnyen hozzáférhetünk az alapvető javakhoz, így az élelmiszerek megszerzése a fejlett társadalmakban nem kiváltság, hanem túlkínálat van belőle.

Amivel nem lehet finomkodni: body positivity ide vagy oda, a túlsúly ellen tenni kell

A másik az, hogy a kényelmes élet hosszú távú fenntartása egyszer csak nagyon sokba fog kerülni. Ezt a terhet akkor vesszük észre, ha már megérint bennünket a baj, akár az életkorunk növekedésével, vagy akár valamilyen betegség megjelenésével. A legegyszerűbben hozzáférhető és szinte mindenki számára mindig elérhető örömforrás az élelmiszer. Az élelemtúlkínálat már egészen fiatal korban elkezdődik és sajnos nagyon könnyen rossz irányba csúszik el.

Tükröm, tükröm…

„Valószínűleg most én leszek az aktuális közutált, de bizony a tükör nem hazudik! Magyarország kétharmada túlsúlyos! A túlsúlyosok száma évről évre nő, ami kifejezetten nyugtalanító, hiszen a túlsúly jelentős kockázati tényező az egészségügyi állapotunkra nézve. Nem hiába a leggyakoribb orvosi javaslat a rendelőkben az, hogy a betegnek fogynia kellene. Tabuként kezeljük a témát, hogy nehogy megbántsuk valaki érzelmeit. Lehet azzal jönni, hogy fogadjuk el önmagunkat, de kérdezem én, megéri? Az egészségünkkel játszunk! A túlsúly ellen tenni kell! – hívja fel a figyelmet Dr. Jójárt Ferenc, a Goodwill Pharma alapító tulajdonosa. – A K7-24 több mint egy étrend-kiegészítő, ez egy koncepció és csupán az út eleje mind a cégünk számára, mind a vásárlóinknak. A termékünk professzionális támogatást kíván biztosítani mindenkinek, aki a túlsúly démonával küzd, és aki elérkezettnek látja az időt, hogy tegyen valamit az egészsége megőrzéséért azzal, hogy lead jó néhány kilót. A fogyás fejben dől el, de a kísértés a gyomorban kezdődik. Az énkép átalakulása egy idegrendszeri folyamat, amely a neuronkapcsolatok újrahangolását is megkívánja. Ez egy hosszú és nagyon kemény út, mely tele van kísértéssel. Könnyen jön egy kis túlsúly, majd az elhízás. Ezt a mainstream média még támogatja is, hiszen megalkotta a body positivity irányvonalat, amely azt sulykolja, hogy fogadd el magad ducinak vagy kövérnek, mert úgy is menő lehetsz. Igaz, de ez üzletkötés az ördöggel, mert cserébe nagyon drága árat kér. Az ár pedig nem más, mint az egészséged és a korai halálod, ha szerencsés vagy. Ha pedig rosszabb lapot húztál, akkor egy stroke utáni bénultságban, vagy mentális defektussal kell együtt élned vagy szétment térddel, vagy gerinccel a szobádba zárva.”

Magyarország kétharmada túlsúlyos

Számos tanulmány kimutatta, hogy az elhízás nemcsak a szív- és érrendszeri betegségek előszobája, hanem a legtöbb daganatos betegséghez is köze van. A cukorbetegség és az ezzel járó szövődmények súlyos szenvedést okoznak az egyénnek, a családoknak és a társadalmunk közösségeinek egyaránt.

Amivel nem lehet finomkodni: body positivity ide vagy oda, a túlsúly ellen tenni kell

A túlsúly ellen tenni kell!

„Belső hajtóerő nélkül nagyon nehéz bármit is sikerre vinni” – Dr. Kardos Mária, a Goodwill Pharma kommunikációs igazgatója megállíthatatlan a jobb életminőség megteremtése érdekében. Nagyszabású show-műsor keretében mutatták be a gyógyászati szakma és a minőségi életmód mellett kommunikáló média képviselőinek legújabb, a jó életminőséget támogató rendszerüket.

„Egyvalamiben biztosan egyetértünk. Energikusnak, egészségesnek lenni jó dolog. Abban is bízunk, hogy ez az állapot nagyjából 80 éves korunkig kitart és ha elkerüljük a nagyobb baleseti csomópontokat, erre jó esélyünk van. Így gondolják ezt azok is, akik túlsúllyal, elhízással küzdenek. De a statisztikák mást mutatnak. A túlsúlyosak közül viszonylag kevesen érik meg aktívan a 80 évet. Az európai egészségfelmérési adatok szerint a magyar lakosság 68%-a túlsúlyos. A túlsúly és elhízás óriási egészségügyi kockázat a szív és érrendszeri betegségek, a cukorbetegség, a daganatos betegségek és mozgásszervi betegségek kialakulásában” figyelmeztet az egyik legsúlyosabb hazánk lakosságát érintő komplex problémára, a túlsúly veszélyeire.

A Goodwill Pharma elindult egy olyan irányba, amivel igyekszik helyes iránymutatást adni a hosszú távú egészséges élethez. Az étrend-kiegészítők világában egészségmegőrzés és megelőzés van. A legtöbben akkor nyúlnak ezekhez a termékekhez mégis, amikor már valamilyen baj bekövetkezett és segíteni kell valahogy. A megelőzés, a gyógyulás a táplálkozással kezdődik. Ebben nyújt segítséget az új termékcsoport.

A termék vizuális megjelenésére is különös gondot fordítottak. Erre a feladatra Jason Brooks díjnyertes divat- és életstílus-illusztrátort kérték fel, aki a Chanel, a Coty, a Jo Malone, a Lancôme, a L’Oreal, a Revlon és a Vogue után most megtervezte a K7-24 arculatát. A termék egy idealizált állapotot sugall, amely tudjuk, nem feltétlenül cél mindenki számára, de arra inspirál, hogy igenis sikerülhet.

„A K7-24 termék és a brand egy koncepció és egy önálló védjegy is egyúttal, amely most még csak egy konkrét kezdőcsomagot jelent, de később ki fog egészülni még az életmódváltást segítő további termékekkel – folytatta Dr. Kardos Mária. – A védjegy használatához csatlakozhatnak olyan élelmiszergyártók, akiknek a termékei kompatibilisek a Goodwill Pharma által képviselt táplálkozási értékrenddel. Ami nem mást jelent, mint teljes értékű, elsősorban növényi eredetű hozzávalók használatát, és törekvést az ízfokozók és tartósítószerek alkalmazásának minimalizálására. Lehetőleg nem a világ túlsó feléből származik, és az ára az egészségre gyakorolt hatásával arányos.”

A terméket zárt körű show-műsor keretében mutatták be, ahol a szakmán kívül ismertségek és a média is képviseltette magát.

Bővebb információ: www.k7-24.com

Fotó és forrás: Goodwill Pharma

Promóció