2018. június 10. | marieclaire.hu

Így éleheted túl a szakítást a tudomány szerint

Biztos sokaknak ismerős a szakítás utáni szenvedés, ami néha majdnem olyan hosszúra nyúlik, mint amilyen a véget ért kapcsolat volt. Szerencsére a tudománynak most is van megoldása!

Fotó: Profimedia – Red Dot

A University of Missouri – St. Louise friss kutatása a szakítás utáni “feldolgozási” stratégiák sikerességét vizsgálta, hogy kiderítsék, miként lehet a leggyorsabban és legeredményesebben túllépni egy kapcsolat végén. A kutatás sajnos nem reprezentatív, csupán 24 fiatal (20-37 közötti) résztvevővel dolgozott, ettől függetlenül talán mégis sikerült mindenki számára hasznos következtetéseket levonniuk.

Az első stratégia az exről való negatív gondolkodás volt, a második épp ellenkezőleg arról szólt, hogy fogadjuk el az ex felé táplált szeretetünket mindenféle ítélkezés nélkül, míg a harmadik, a figyelemelterelés lényege az volt, hogy egyáltalán ne is gondoljunk az exre. A különböző stratégiák gyakorlása után a kísérleti személyeket kérdőívekkel és EEG vizsgálattal mérték azt figyelve, milyen reakciókat adnak exük gondolatára.

A kísérlet tanulságai szerint az első stratégia ugyan működött az exre adott érzelmi reakció csökkentésében, vagyis a szerelem múlásában, ha úgy tetszik, viszont cserébe egy csomó negatív érzést is hozott a résztvevőknek. A legsikeresebb rövidtávú stratégiának a figyelemelterelés bizonyult, de a kutatók azért hozzátették, hogy a mélyebb feldolgozáshoz komolyabb stratégiákra lehet szükség.

Szólj hozzá te is!

Még több Lélek

“Azt, ami történt velem soha nem fogom tudni feldolgozni” blog

“Azt, ami történt velem soha nem fogom tudni feldolgozni”