A brit gyerekek relaxálnak az iskolában

2019. február 09.
Angliában 370 iskolában vezetik majd be a relaxációs- és légzésgyakorlatokat további mindfulness-módszerek mellett, hogy így javítsák a diákok mentális egészségét.
Fotó: Unsplash.com

A jóga, a meditáció, és a mindfulness-gyakorlatok már gyerekkorban is alkalmazhatóak, sőt, számos kísérletben igazolták már, hogy a problémás, viselkedészavaros gyerekekre is pozitív hatással vannak. Arról nem is beszélve, hogy a lelkileg fokozottan sérülékeny gyerekek esetében kimondottan fontos lehet hatékony stressz-kezelési stratégiákat nyújtani, amik hosszútávon nemcsak kiegyensúlyozottabbá tehetik a gyerekeket, de akár olyan problémákat is megelőzhetnek, mint a későbbi problémás szerhasználat.

Angliában most épp ezért 370 iskolában fogják bevezetni az oktatásba a mindfulness-t, ami egyben a világ egyik legnagyobb pszichológiai kísérlete is lesz a University of London és az Anna Freud National Centre for Children and Families közös irányítása alatt. A program, melynek célja, hogy a mentális egészség fontosságára tanítsák a gyerekeket, egyelőre 2012-ig fut majd általános iskolákban és gimnáziumokban egyaránt. A relaxációs- és légzőgyakorlatok oktatása mellett a megtartó közösségek fejlesztésére és a pszichoedukációra is nagy hangsúlyt fektetnek, reményeik szerint így felvértezve a gyerekeket a rájuk nehezedő modern kori nyomások ellen.

Independent