2018. február 07. | marieclaire.hu

Így segíthet a mindfulness a stresszkezelésben

A mindfulness technikák egyre népszerűbbek a nyugati kultúrákban is. Nem véletlenül: a buddhista eredetű gyakorlatok segítenek a jelenre fókuszálni, ez pedig a stresszkezelésben is hihetetlenül hatékony lehet.

A mindfulness egy olyan relaxációs technika, amely az aktív jelenlétre épít. Mélyebb önmegértést és elfogadást tanít, és segíthet a digitális korban a jelenre fókuszálni a külső környezet és a belső folyamataink tudatosításának segítségével.

Talán misztikusan hangzik, pedig valójában napi pár perc elegendő lehet ahhoz, hogy a technika segítségével csökkentsük a stresszt az életünkben és elinduljunk a tudatosítás útján.

Így kezdj bele: írásgyakorlat a tudatosításért

Nincs más dolgunk, mint hogy leírjuk minden nap egy füzetbe, hogy mit ettünk, mit edzettünk, hogyan aludtunk, hogyan éreztük magunkat a bőrünkben, kikkel és miről beszéltünk aznap ­– tehát mindent, akár testi, akár lelki történésről van szó!

Ezzel az átfogó leírással olyan összefüggéseket is megláthatunk a különböző területek között, amiket eddig kategorikusan szétválasztottunk. Hiszen ha vezettünk is naplót, abba nem került bele az étkezés, illetve ha étkezési vagy álomnaplót is vezettünk, abból nagy valószínűség szerint kimaradtak a “lelkizős” leírások. A módszeres lejegyzést természetesen kis önelemzés kell, hogy kövesse, így napról napra módosíthatunk a szokásainkon.

Az írás szép lassan napi rutinná, kis szertartássá alakulhat, amikor ténylegesen csak önmagunkkal foglalkozhatunk: őszintén, szégyenérzet és szorongás nélkül, a fejlődésünk érdekében.

Tudtad, hogy a fogyókúrád is sikeresebb lehet, ha naplót írsz?

Szólj hozzá te is!

Még több Lélek

“Azt, ami történt velem soha nem fogom tudni feldolgozni” blog

“Azt, ami történt velem soha nem fogom tudni feldolgozni”