Egyre több kutatás foglalkozik a magyarok külsejükhöz való hozzáállásával. A legutóbbi elemzés pedig kifejezetten érdekes, pontosabban meglepő adatokat is hozott. Az NRC piackutatócég „Nagy Magyar Hajteszt” című kutatásában, amelyet a Rowenta megbízásából készített, akadt egy-két pont, amin finoman szólva is megdöbbentünk.
Haj a csúcson
Kiderült, a magyarok több mint 80 százaléka odafigyel a megjelenésére, minden negyedik ember számára pedig a külső minden helyzetben fontos. Különösen, amikor szabadságra, hétvégi kikapcsolódásra indulunk, vagy az ünnepek alkalmával, amikor több idő van magunkkal foglalkozni. A hangsúlyt a külső megjelenésünkben a frizuránkra helyezzük, így nem meglepő, hogy a nők több mint fele mindig magával viszi hajformázó eszközeit. A válaszadók 80 százaléka bevallotta, az önbizalma is nagyobb, ha rendben van a frizurája. Nem mindegy azonban, különösen a nőknél, milyen hosszú és típusú a haj: minél hosszabb és minél kevésbé egyenes, annál inkább csökken az elégedettség.
Ráadásul naponta átlagosan hét percet foglalkozunk vele (a férfiak átlag 3, a nők átlag 12 percet bajlódnak vele). Ezen a ponton válik igazán elgondolkodtatóvá az az adat, hogy ennek ellenére, a nők 33 százalékának, a férfiak 56 százalékának nincsen sem fésűje, sem hajkeféje. A felmérésből az is kiderült, hogy viszonylag ritkán járunk fodrászhoz: a nők többsége a beszárítást, a simítást és a festést is maga végzi el otthon.
A bőr is dobogós lett
Tíz emberből négy sajnos egyáltalán nem elégedett a külsejével, a nőknél pedig ez az arány még riasztóbb. A nőnemű válaszadók közel fele negatívan ítéli meg a külsejét. Abban azonban a megkérdezettek egyetértettek, hogy a szép haj határozza meg leginkább a külső megjelenésünket. A kutatásban résztvevő 18-50 év közötti nők 50 százaléka, a férfiak 38 százaléka gondolja így, ezen kívül a nőknél még a bőr állapota (31%), illetve a smink (10%) fért be a három legfontosabb közé, amely befolyásolja a külsőt.
A férfiaknál abszolút fókuszban az arcszőrzet (28%) áll, de a bőr állapotának fontosságát (20%) is viszonylag sokan említették meg. A ruházat, a testsúly, az összkép mindkét nemnél hátrébb végzett.
Izgalmas kezdeményezés
Abból kiindulva, hogy a magyar nők fele mindig magával viszi a hajformázó eszközeit a hazai kisebb utazásokra, ráadásul virágzik a hazai turisztikai szektor, a Rowenta kreatív együttműködést hívott életre, azzal a céllal, hogy nagyobb hely maradjon azok bőröndjében, akik itthon töltik el rövid szabadságukat. A Haj-Lak együttműködés keretében számos hazai szállásra, rövid távra kiadott apartmanba helyeznek ki prémium hajformázó eszközöket októbertől, amelyeket az oda utazók ingyen használhatnak, lehetőséget adva a magabiztos külső eléréséhez.
Fotók: Unsplash, Rowenta