A koronavírus megrengeti a szépségipart

2020. március 19.
A koronavírus globális terjedése nagyon sok mindent felülírt az emberek életében és hétköznapjaiban. Az önkéntes vagy éppen kötelező házi karantén miatt a szépségszektor is alaposan átrendeződik.

A múlt héten már egyértelműen kiderült, hogy a szépségipart is komolyan megrengetik a koronavírus- járvány megfékezése céljából világszerte beiktatott szigorítások, illetve az emberek önkéntes vagy kötelező karanténja miatt elmaradt vásárlások.

Szakmai köröktől a kisfogyasztókig

Először szép lassan elmaradtak az új szépségtermékek sajtóbemutatói az érintett országokban, majd a nemzetközi szépségvásárok és nagy sminkshow-k is. Az egyre szigorúbb biztonsági lépésekkel párhuzamosan egymás után elkezdek ideiglenesen bezárni a hazai kozmetikák, fodrászszalonok és a plasztikai sebészeti, illetve esztétikai centrumok, ahogyan a sminkesek nagy része is eltette már a sminkes bőröndjét.


A plázák és a drogériák nyitva tartása – és nem tartása – országonként változik, de (rengeteg nagy luxus sminküzlettel együtt) a Sephora például az Egyesült Államok-szerte és Kanadában is bezárta már üzleteit, igaz, még mindig akadnak boltok, ahol csupán csökkentett nyitva tartással üzemelnek. Itthon is hasonló a helyzet, a plázákban többnyire 3-ig nyitva találjuk az üzleteket, de vannak olyan smink- és szépségmárkák, köztük a M.A.C, amely a dolgozók és a vásárlók érdekében már bezárta ideiglenesen üzleteit, és egyelőre átálltak az online értékestésre.

Átrendeződő fókusz

Alig egy hete még Manhattanben sminkmániások sokasága költötte a pénzét a legújabb tavaszi kollekciós arc- és szemhéjfesték-palettákra – többnyire arcmaszk nélkül –, derül ki a The New York Times egyik cikkéből. A vásárlók előre „betáraztak” a jelek szerint a luxus arcápolási kedvencekből is egy esetleges karantén esetére, feltöltve a tartalékaikat többek közt a 335 dolláros Créme de la Mer arcápolókkal is. Az amerikai lap szerint a számos nagy beautymárkát tömörítő Coty cégcsoport külön csapattal elemzi napról napra a helyzetet, hogy fel tudjanak készülni a következő lépésre, miközben a kisebb gyártók már ugrásra készen keresik az újabb piaci réseket. A világszinten egyre sűrűbben alkalmazott maszkok és az elmaszatolt alapozók miatt most a tartós verziók kerülnek reflektorfénybe, de akad olyan tanácsadó és elemző cég, amely make-up trend témában a kreatív és erősebb szemsmink divatját vetíti előre az igencsak közeli jövőben. A kézápolás szintén előtérbe kerül, köszönhetően a gyakori kézmosásnak, illetve a kézfertőtlenítéseknek, amelyek kiszáríthatják a bőrünket.

Olvass tovább!

Online boom?

A hangsúly egyre erőteljesebben az online vásárláson lesz, igaz az Amazon például már ideiglenesen fel is függesztette a kiszállítást. Pontosabban fontossági sorrend szerint teljesítik Európában is – a túlterheltség miatt – a rendeléseket, így a cikk írásakor (egészen április 5-ig) elsőbbséget élveznek a kiszállításban az egészségügyi tisztálkodószerek, háztartási tisztítószerek és a gyógyászati felszerelések. A tervek szerint azonban jelentős számú új munkaerőt állítanának hadrendbe az online értékesítésre és kiszállításra, ami persze egy csipetnyi jó hír a sorozatos munkavesztésről szóló hírek után.

A karantén téren több hónappal előttünk járó kínaiaknak a házi fogságban töltött fogyasztói szokásai alapján nagy az esély azonban, hogy nálunk is kelendő lesznek a következő hetekben a szépségtermékek. A Reuters hírügynökség február végi jelentése szerint a szépségtermékek online értékesítése az adott hónapban kimagasló volt az érintett térségben, vagyis az emberek a jógamatracok és a számítógépes játékok mellett a sminkszerekre is szívesen költöttek a „házifogság” alatt.

Azt egyelőre nem tudhatjuk, hogy Magyarországon pontosan hogyan zajlanak majd az elkövetkező hetek, de az már most látható, hogy számos e-áruház már most sem szállít, míg mások megváltozott teljesítési feltételekkel – így mindenképp érdemes tájékozódni. Amennyiben a kiszállítás nem lesz megoldott, bőven jut majd időnk a napi szépségrutinra, csak éppen kicsit átalakítva. Érdemes házi praktikákkal, fátyolmaszkokkal pótolni a kiesett professzionális szépítkezési lehetőségeket, gyakorlott szépségbloggerek videóból ellesni új trükköket, vagy a már meglévő sminkkedvenceinkkel kísérletezni egy-egy YouTube-videó segítségével. A mi személyes ajánlatunk a Marie Claire szépségbloggerének, Peonillának oldala. A clean beauty terén mozgó szerzőnktől egyébként holnap reggel is olvashattok a szépségrovatunkban egy szuper, karantén alatt alkalmazható tippekkel teli anyagot!

Olvastad már?