Az online sminkvásárlás kiskátéja

2020. március 30. |

Az online kiskereskedelem évek óta az egekben szárnyal, a rendelési lehetőségek óriási tárházát megnyitva a magyar fogyasztók, így a sminkimádók számára is. Nagyító alá vettük az e-sminkek, vagyis az online make-up vásárlás műfaját.

10-15 éve még sokan félve nyitották ki pénztárcájukat, pontosabban adták meg személyes és kártyaadataikat egy-egy Magyarországról, pláne Angliából, Kínából, netán az Egyesült Államokból szállított sminkes alapdarabért vagy szezonális újdonságért, de mára meredek fejlődésnek indult az e-kereskedelem szépségpiaci „szakosztálya”, azon belül is a dekorkozmetikai termékek értékesítése.

Online make-up invázió

A webáruházak száma itthon, és külföldön is szinte zavarba ejtő, még egy atombiztos, eltalált keresőszóra, szókapcsolatra is remek találatok sokaságát kapjuk, így könnyen el lehet tévedni a tucatjával feljövő, sokszor ugyanazokat a termékeket is kínáló oldalak között.

Lehetnek ezek szimplán online nagyáruházak vagy kifejezett szépségwebshopok, több márka kínálatát felsorakoztatva, ahogyan tematikus is lehet a kínálat(pl. bio, vegán), de a márkarajongók direktben a brandoldalról is rendelhetik a kedvenceiket.

Olvastad már?

Az eNet felmérése szerint csak itthon a tízszeresére nőt az utóbbi évben az online költés a hazai webáruházakban, de úgy fest, nem csak az online vásárlók száma és a vásárlási gyakorisága mutat határozott felfelé ívelést az elmúlt években. A külföldi webáruházak hatalmas kínálata – és persze sokszor igen csábító árai is – egyre növelik a magyar vásárlók számát.A Lippe Taylor amerikai PR ügynökség adatai alapján hamarosan a kisebbséghez tartozik az, aki még nem vett online sminket. A kutatásukból kiderült, 56 százaléka a nőknek főleg online vesz dekorkozmetikai kedvenceket, míg 29 százalék ragaszkodott a személyes vásárlás élményéhez. A francia nők esetében az online make-up vásárlók aránya még magasabb, 58 százalék (CCM Benchmark).

Swatchok és alapozómátrixok

Tény, hogy sminktermékeket – hiába olcsóbban beszerezhető a netről – nem éppen a legkönnyebb műfaj „látatlanban” kiválasztani, felkenve, próbálgatva derülhet ki igazán, valóban jó-e a színe, a tónusa egy-egy alapozónak, szeretjük-e a textúrát, gazdag-e pigmentekben a fotón ragyogóan szép rúzs. Mindez nem kérdés, ha a már bejáratott favoritok esetén töltjük fel a készleteinket, de ha egy számunkra teljesen ismeretlen, vagy frissen debütált szépségpiaci termékről van szó, akkor is rengeteg kapaszkodó van, hogy ne nyúljunk mellé – természetesen a visszaküldés lehetősége mellett.

A legtöbb profi sminkwebáruház praktikus online eszközökkel küszöböli ki ezt a problémát. A swatchok segítségével a különböző márkák különböző termékeit lehet „félélesben” nagyító alá venni. A bőrfelszínen fotózott, eltérő árnyalatokat remek minőségben bemutató swatchokat nemcsak ellenőrizni, hanem több terméket összevetni is tudunk, így szűkítve a kört. Van, ahol lépésről lépésre sminkvideók segítségével, alapozómátrixokkal, vagy esetleg bőrszín és bőrtípus megadásával, keresőadatbázis segítségével találhatjuk meg a milliónyi újdonság közül, mit is lehet érdemes kipróbálnunk.

Top sminkes webáruházak:

Sephora.com
Ulta.com
Nordstrom.com
Chanel.com
StrawberryNET.com
Cultbeauty.com
Feelunique.com
UrbanOutfitters.com
Kyliecosmetics.com
Amazon.com
CultBeauty.com
Colourpop.com
Glossier.com
Omorovicza.com/hu
Neilacare.hu
Naurel.hu
Tinamu.hu
Naturalskin.hu

Top öt tanács online sminkvásárláshoz

Alapos kutatómunka – mielőtt megrendelsz egy terméket, nézz utána a boltokban, vagy online a Kremmania.hu, Temptalia.com oldalakon, ahol az árnyaltokról és az összetevőkről, tapasztalatokról is tájékozódhatsz.

Tanulj az újhullámos bennfentesektől – Kövess olyan beautyoldalakat, Instagram-profilokat, YouTube-csatornákat, Facebook-oldalakat, vagy csatlakozz olyan sminkes csoportokba, így a Titkos Smink Társalgóhoz, ahol gyakorló make-up rajongók sokasága kommentel, ad tanácsot egymásnak. Hidd el, náluk senki nem napra készebb!

Találd meg az igazit – Nem csak termékben, oldalban is. Ha tudod, mit szeretnél, nagy eséllyel a márkaoldalon találod a legszélesebb színskálát, ha pedig az ár is fontos, vadássz az akciókra.

Ingyenes szállítás – a legtöbb oldal bizonyos összeg fölött (általában kb. 40-50 dollár fölötti költés esetén) itthon és külföldön is ingyenesen szállít, sőt van, ahol minden vásárlást ingyen szállítanak ki.

Kifutott kedvencek – a rejtett gyémántokat, régi nagy kedvenceket az eBay-en is megtalálhatod, de figyelj a lejárati időre, és ha fontos, hogy vadonatúj legyen, a MIB (mint in box) keresőszót is használd.

Légy tisztában a vámszabályokkal – Az Amerikai Egyesült Államokból rendelt termékek esetében mindenképp kalkuláld bele az árba az adókat, de „free shipping”, vagyis ingyenes szállítás esetén már megérheti…

Győződj meg az eredetiségről, ha érzékeny a bőröd – a Cultbeauty.com és a Feelunique.com a magyar kommentelők szerint kifejezetten megbízható, és sokszor van kuponkód is akcióban.

Termékkövetés funkció – számos oldal itthon és külföldön is futárral szállít ki. Így a rendelési azonosítóval mindig látjuk, merre jár épp a csomagunk, jóval nagyobb biztonságérzetet nyújt, mint a szimpla postázás.

Ellenőrizd le a webáruházat – nézd meg az adott oldal követőit Facebookon, Instagramon, olvasd el a kommenteket. Akinek sok követője van, nagy eséllyel nem lehet rossz eladó.

Kuponözön – A social médiás platformokon nagyon sokszor van kuponkódos akció, de a célirányosan működő szépségrajongói csoportokban is gyakran megosztják a legfrissebb akciókat, kuponkódokat. Sok oldal különleges kitekkel, akciós csomagokkal, ajándéktermékekkel, törzsvásárlói pontokkal próbál kitűnni.

A cikk a Marie Claire korábbi lapszámában is megjelent.

Olvastad már?

A koronavírus megrengeti a szépségipart

A koronavírus megrengeti a szépségipart

A koronavírus globális terjedése nagyon sok mindent felülírt az emberek életében és hétköznapjaiban. Az önkéntes vagy éppen kötelező házi karantén miatt a szépségszektor is alaposan átrendeződik.

Szólj hozzá te is!

Még több Szépség

Elérkezett a pro-aging kora anti-aging

Elérkezett a pro-aging kora