Sikeres magyar nők a hazai natúrkozmetikumok mögött

2020. május 29.
A szépségpiac mérhetetlen sebességgel felfelé ívelő ága, a natúrkozmetikumok itthon is újabb és újabb márkák megszületését ösztönzik. Sokszor nem is sejtjük, hogy nem feltétlenül nagyvállalatok, hanem erős, kreatív nők állnak mögöttük.

Válaszként a sok kemikáliára, mesterséges adalékanyagra, színezékre, tartósítószerre és persze a rohanó tempónkra a természet felé fordulást, a slow life-ot, az egyediséget és a természetes összetevőket előtérbe helyező trendek kezdenek kirajzolódni. Mind jobban figyelünk arra, hogy amivel körülvesszük magukat, amit magunkra öltünk, elfogyasztunk vagy a bőrünkre kenünk, az tiszta forrásból származzon, kozmetikumok esetében a természetes összetevőket tartalmazókat keressük. Egyre nagyobb értéket képviselnek a tömegtermeléssel szemben a kis manufaktúrákban, nagy odafigyeléssel előállított termékek. Magyarországon is egyre több a jó példa. Öt minőségi natúr bőrápolási márkát mutatunk be – és mivel mindegyikük mögött egy-egy sikeres nő áll, tesszük mindezt rajtuk keresztül.

Dr. Mester Ildikó, Magister Products
A Szombathely melletti Séhez köthető, 2015-ben alapított márka dr. Mester Ildikó farmakológus szakgyógyszerész, natúrkozmetikai szakértő nevéhez fűződik, aki már több mint 150, vegyszerek és mesterséges anyagok nélkül is kimagasló minőségű kozmetikumot fejlesztett. Ildikó nagyszülei nyomdokaiba lépve lett gyógyszerész, és a SOTE bőrklinikán eltöltött gyakorlata alatt szerzett tapasztalatokkal kezdett kozmetikumok előállításával foglalkozni. „Úgy éreztem, szükség van egy olyan termékcsaládra, amely hozza a gyógyszertári minőséget, de nem tartalmaz mesterséges anyagokat. Tehát ötvözi a nagy múltú Gyógyszerkönyvben szereplő növényi alapanyagokat a modern organikus vajakkal, olajokkal, a professzionális kozmetikai összetevőkkel. Én ezekkel a készítményekkel szeretnék segítséget nyújtani az allergiás bőrbetegségekkel küzdőknek és mindazoknak, akiknek a vegyszermentes testápolás értékkel bír.” A Magister Products idén hazánkban elsőként alkalmazott hatóanyagokkal és kezelési koncepcióval, biológiailag aktív komponensekre épülő, mesterséges összetevőktől mentes szépségkezeléseket vezetett be. A Séance termékcsalád azoknak ajánlott, akik professzionális, vegyszermentes bőrápolásra vágynak, a kezeléseken is ilyenekkel találkozhatunk. Hatékony összetevőket és újdonságokat tartalmaznak, mint a gyulladásgátló fitoszfingozin vagy az újgenerációs peptidek.

Szakonyi Eszter, Vintage Beauty
A kozmetikusmester és egészségügyi szakkozmetikus 2010-ben nyitotta meg első szalonját, majd 2014-ben megnyílt a boldog békeidők miliőjét idéző Vintage Beauty Szépészeti Nőintézet is. Az exkluzív szolgáltatásokat nyújtó szalon különlegessége nemcsak egyedi stílusában rejlik, hanem abban is, hogy a kezelésekhez saját készítésű, bioalapanyagokból előállított Vintage Beauty kozmetikai termékeket használnak. A webshopban is megvásárolható család minden tagján 2017 óta ECOCERT és az idei évtől Cosmos Standard minősítés hirdeti az összetevők bizonyítottan organikus mivoltát. „Olyan saját fejlesztésű és gyártású kozmetikumcsaládot hívtunk életre, amellyel elégedettek lehetnek a vendégek, de mi magunk és a szakma is. Minden Vintage Beauty márkanévvel fémjelzett készítmény kiszámítható, a lehető legtisztább és leghatékonyabb, nincs benne szennyeződés, fölösleges adalékanyag. A mi termékeinket választókat nem érheti meglepetés.” A termékeket, mielőtt a polcokra kerülnének, másfél-két évig, több ezer vendég kezelése során tesztelik. Eközben összegzik a tapasztalatokat, hogy a kozmetikumokat tovább tökéletesíthessék, és végül a mindennapos szépségápolás szolgálatába állíthassák őket. A koncepció sikerét alátámasztja, hogy 2014-ben a közönség, majd 2017-ben a szakma is az Év szalonjává választotta a nőintézetet. Egyik legkülönlegesebb termékük az anti-aging szérum, illatát a legnevesebb hazai parfümőr, Zólyomi Zsolt alkotta meg.

Láttad már?


Varga-Darabos Andrea, Manna

Szappantündér-küldetéséhez kisfia érzékeny bőre adta a kezdő lökést – a kisbaba allergiás bőrreakciói kapcsán kezdte el kitanulni a vegyszermentes életmód minden fortélyát, és vágott bele a szappankészítésbe is, amely aztán 2010-ben a Manna Natúr Kozmetikum márka születéséhez vezetett. A „harmadik gyerek” lett Andrea főfoglalkozása, miközben elvégzett egy természetgyógyász- és életmód-tanácsadó képzést is. Mára több mint százféle Manna termék készül egy kisebb üzemben, rengeteg kézi munkával. A szappanokhoz hamarosan fürdő- és testápolási termékek csatlakoztak, ma már sampon, balzsam, krémdeó, fogkrém, virágvíz, arcápoló, pakolás, sőt luxus arcelixír is szerepel a kínálatban. A legelismertebb hazai natúrkozmetikai márkaként eddig háromszor nyerték el a Magyar Termék Nagydíjat összesen 34 termékükkel. Egyre több Manna kozmetikum kapja meg a natúr vagy organikus termékeket elismerő szigorú Cosmos Standard minősítést. A termékek állatkísérlet-mentesek, az előállításukhoz felhasznált alapanyagokat is beleértve, amelyek ellenőrzött, bizonyítottan állatkísérleteket nem alkalmazó beszállítóktól származnak, emellett filozófiájuk szerves része a pálmaolaj-mentesség is. A napraforgós vegán logót viselő termékek kizárólag növényi összetevőket tartalmaznak. Varga-Darabos Andrea így foglalja össze munkája alapjait: „Mélyen hiszek benne, hogy azok vagyunk, amit megeszünk, és azok is vagyunk, amit a bőrünkre kenünk, ezért ragaszkodom ahhoz, hogy csak a legjobb minőségű alapanyagokból készüljenek a Mannák.”

Gyurokovics Zita, Mar Galliti Skin Care & Botanicals
Angliai tartózkodása nyitotta fel Gyurokovics Zita szemét a slow életmód szépségeire, majd Magyarországra visszatérve gyerekkori emlékei nyomán úgy döntött, saját levendulást telepít. Elmerült az aromaterápia, valamint a bőrápolási termékek tervezésének és előállításának rejtelmeiben is, több angliai és magyarországi tanfolyamon vett részt bio és natúr bőrápolás témában. Mindennek az eredményeként született meg a 2017-ben debütált, kiváló minőségű illóolajokat tartalmazó, a természet egyedülálló szépségét megidéző termékcsaládja. „A fenntarthatóság, a tudatosság, a szociális érzékenység, a természet és az állatok szeretete, illetve a minőségi alapanyagok használata nálam nem kötelező plusz, hanem életszemlélet, a mindennapi rutin része. A testre és a lélekre egyaránt ható termékeket tervezek és készítek, így magát a márkát is leginkább életstílusnak gondolom. Mindig azzal indítok útjára egy terméket, hogy tegye szebbé a bőrt és boldogabbá a lelket. A márka nevével édesanyám előtt szerettem volna tisztelegni: Mar Galliti a tenger leányát jelenti – ebből a régi perzsa kifejezésből származik édesanyám neve, Margit.” A kaposvári manufaktúrában előállított, egyelőre kizárólag webshopban értékesített termékek közt találunk többek között arctisztítókat, arckrémeket, szérumokat, maszkokat, testápolókat, illóolajat, de még úgynevezett botanikai parfümöt is.

Budaházy Tünde, Zelka
A Zelka Szappanmanufaktúra alapítója a natúrkozmetikumok elkötelezett híve. Készítményeik kizárólag értékes, természetes alapanyagokból és összetevőkből állnak. A műhely nevét az alapító öt lányáról kapta: Zita, Eszter, Lili, Kata és Anna neveinek kezdőbetűiből tevődik össze, így Tünde lányai iránt érzett szeretete az általa készített szappanokban is testet ölthetett. A Zelka Szappanmanufaktúra gondos kezek segítségével készíti natúrkozmetikumait, előállításuk során ötvözik a régi korok tudását és a modern technika nyújtotta lehetőségeket. „Kizárólag gondosan összeválogatott, sajtolt növényi olajokat teszünk a natúrszappanokba, amelyek a bőrnek is gondoskodó védelmet nyújtanak. Így érjük el, hogy testes, de jól habzó szappanok kerülnek ki a műhelyünkből. A felhasznált színezőanyagaink és illatanyagaink mind olyan gyógynövények és illóolajok, amelyek önmagukban is számos jótékony hatással rendelkeznek, így a natúrszappanok nemcsak jól tisztítanak, hanem gyengéden ápolnak is, és kivétel nélkül rendelkeznek valamilyen aromaterápiás tulajdonsággal. Vannak közöttük kecsketejjel készülők, így valóságos gyógyszappanná válnak, gazdagon hidratáló és ápoló tulajdonságokkal.” A 16-féle natúrszappan mellett a webshop kínálatában már natúr arckrémek, testápolók, sampon, dezodor, tusfürdő, szépségolaj is megtalálható.

A cikk a Marie Claire Beauty Extra legutóbbi októberi mellékletében is megjelent.

Olvastad már?