Ezek a bőrápolási trendek hasítanak a Zoom-korszak idején

2021. február 15.
Az egészséges kinézet a „Zoom-korszak” fő értékévé vált. A nők kétszer nagyobb eséllyel vásároltak bőrápolási termékeket a járvány kezdete óta, viszont érdekes tendencia, hogy 60%-kal ritkábban kerültek le sminktermékek a polcokról.

A bőrápolás az új alapozó

Nők milliói fordítottak hátat egy sor kozmetikai terméknek a vírushelyzet alatt, ugyanakkor egyre népszerűbbek a természetes szépséget kiemelő beautyeszközök – mutatják a trendek. Egy friss felmérés szerint a többlépcsős szépségápolási rutinunk is megváltozott a járványhelyzet miatt: tízből hat válaszadó jelenleg a megfelelő bőrápolást tartja kiemelkedően fontosnak. A karanténhelyzet óta a nők kétszer nagyobb valószínűséggel vásároltak bőrápolási terméket, mint bármilyen más szépségápolási cikket, keresve a természetes megoldásokat. A folyamat eredményeként tízből négy nő alakította át otthoni kozmetikai készletét az elmúlt hónapokban, a bőrápolási cikkeket előtérbe helyezve.

zoom-korszak-borapolas-nok

Kevesebb idő a tükör előtt

A nők 59 százaléka szerint a bőrápolási rutinjuk bonyolultabbá és időigényesebbé vált, mint tíz évvel ezelőtt. Manapság átlagosan napi 23 percet töltünk bőrápolással, ugyanakkor folyamatosan keressük a könnyebb, gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat. Így már nem meglepő, hogy a hölgyek háromnegyede (73 százalék) azt vallotta, inkább csökkentené a bőrápolási termékei számát, előnyben részesítve a multifunkcionális szépészeti eszközöket, amelyek több előnnyel járnak. „A hálószobákat, fürdőszobákat, neszesszereket elárasztó kozmetikai márkák kollekcióinak lehet, hogy leáldoztak. A trendek azt mutatják, hogy a nők a korszerűbb, de kevésbé bonyolult megoldásokat keresik, ha a bőrükről van szó” – derült ki a svéd beauty-tech cég, a Foreo és a OnePoll 2000 nő bevonásával zajlott kutatásból.

Olvass tovább!

Kikapcsolom a kamerát

A felmérésben résztvevők 18–34 évesek ötöde beismerte, hogy az olyan napokon, amikor videóhívása volt, inkább a korán kelést választotta, hogy a képernyőre kerülés előtt felkészítse a bőrét. Megdöbbentő adat, hogy a megkérdezettek 40%-a az online meeting közben inkább kikapcsolta a kameráját, mert nem volt elégedett a külsejével. „A bőrünk iránt érzett elégedettségünk az elmúlt időszakban minden eddiginél fontosabbá vált. A legjobbat szeretnénk kihozni magunkból, kevesebb idő alatt” – áll a cég kutatást elemző sajtóanyagában.

zoom-korszak-borapolas

Egy kis extra

A válaszadók több mint fele (58 százalék) úgy nyilatkozott, hogy preferálja az olyan bőrápoló terméket, amely a jótékony hatás mellett extrafunkcióval is bír, például pihentető a használata. A megkérdezett hölgyek több mint egyharmada (a nők 37 százaléka) mutatott nyitottságot a beauty-technológiák, ezen belül a LED-fényterápiával működő eszközök iránt. A felmérésében megkérdezettek 60 százaléka választ olyan termékeket, amelyekkel nemcsak szebbnek, hanem magabiztosabbnak is érezheti magát. A válaszadók közel kétharmada szeretne a bőrápolásában is fejlődni.

zoom-korszak-borapolas-nok

Érdekességek a szépségiparról

● A globális szépségipar 2024-re várhatóan eléri a 863 milliárd dollár forgalmat
● Az amerikai nők havonta átlagosan 313 dollárt költenek megjelenésükre
● A bőrápolási szegmens a kozmetikai termékek teljes értékesítésének 45%-át teszi ki
● A nők közel 50%-a online is rákeres a megvásárolni kívánt beautytermékre

Fotó: Pexels, Marie Claire-archív

Láttad már?