Súlyos gond van a Z-generációban a nők magabiztosságával

2021. március 10.
Egy nemzetközi felmérés szerint a nők magukról alkotott negatív képe sajnos nagyon széles körben jellemző. A kutatás szerint 2-ből 1 nő nem elégedett önmagával, miközben 60%-uk vágyik rá, hogy jobban megbecsülje valódi önmagát.

A nemzetközi felmérést a brit The Body Shop egy új kampánya keretében végezték el 21 országban, arra keresve a választ, miképp is látják önmagukat a nők. Az online kutatásban a 18 éves és annál idősebb korosztályt kérdezték meg, összesen mintegy 22 619 nőt. A 2020 novemberében és decemberében készült felmérés egyébként az önértékelésre, boldogságra és elégedettségre vonatkozó tudományos mérőszámok segítségével tárja fel, hogy az életkor, a nem, a lakóhely és az életszínvonal hogyan befolyásolja az emberek önmagukról alkotott véleményét.

nok-onertekeles-felmeres-magabiztossag
A úttörő felmérés azért készült, hogy a szépségmárka a „sürgető probléma iránt elkötelezve hatékonyan reagálhasson, tovább folytatva állandó küldetését a nők önbecsülésének növeléséért”. A kutatásról kiadott sajtóközleményéből az is kiderül, hogy a Szeresd önmagad nevet viselő kampányhoz Jameela Jamil színésznő és aktivista is a nevét adta, helyi nagykövetekkel összefogva.

„Az önszeretet és megbecsülés hiányára érzelmi vírusként tekintek, ami szomorú módon épp a legfiatalabb korosztályt veszélyezteti leginkább. Önmagunk szeretete kemény belső munka, tegyük meg hát az első lépést önmagunk elfogadásáért! Nőként büszkének lenni önmagadra, elhinni, hogy elég vagy »úgy, ahogy vagy«, valódi közösségi és politikai tett”–- mondta el Jameela Jamil a kampány globális nagyköveteként.

Jót tett a Covid?

A válaszok feldolgozása után nem éppen megnyugtató eredményekre derült fény, ami a nők önbecsülését illeti. A felmérés alapján a Dél- Koreában, Szaúd-Arábiában és Franciaországban élő nők a legbizonytalanabbak, ha önképükről van szó, míg Dániában, Ausztráliában és az Egyesült Államokban a leginkább elfogadóak önmagukkal szemben. Az Egyesült Királyságban megkérdezett nők 47%-a érzi azt, hogy „nem elég jó”, míg ez az arány Brazíliában 27%. A top 3 ok, amiért a nők elbizonytalanodnak magukban: anyagi státusz (32%), a kitűzött életcéljaik elérésében érzett kudarc (25%), kinézet (23%).

Az egyedülálló nők 37%-a és a kisebbségek 38%-a az önmagukkal legkritikusabb táborába került, míg a házasoknál 21%, a nem kisebbségeknél pedig 25% ez az arány.

Érdekes egyébként, hogy a Covid–19 vírus miatti helyzet inkább pozitív irányba változtatta meg azt, ahogy a nők önmagukra tekintenek. Viszont a fiatalabb nők jobban érintettek, mint sokan gondolnánk, a Z generáció megkérdezett tagjainak 50%-a a legkevésbé magabiztos nők táborába tartozik, míg a náluk idősebbek pozitívabban látják önmagukat.

nok-onertekeles-felmeres-magabiztossag

Elgondolkodtató eredmény az is, hogy a közösségimédia-felületeket gyakrabban használók közt alacsonyabb az önszeretet szintje, ám kétszer annyian állítják közülük, hogy megkapják a szükséges érzelmi támogatást, mint azok, akik nem használják ezeket a felületeket.

Fotó: Getty Images

Olvastad már?