Ijesztő jelenség miatt aggódnak a brit politikusok, mégpedig a közösségi média (főleg) a nők önképére gyakorolt káros hatása miatt. A közösségi médiás „nagyoktól“ azt követelik, hogy valamilyen formában jelöljék, ha egy megosztott fotó szerkesztve van, azaz nem a teljes valóságot mutatja (a műfaj koronázatlan királynője egyébként Khloé Kardashian, aki szinte minden egyes posztjában új emberként bukkan fel a közösségi média tengerének habjaiból).
Virágzó plasztikai sebészetek, újfajta ügyfelek
A plasztikai sebészetnek kifejezetten jót tett a korona vírus időszaka, a videós értekezleteknek köszönhetően ugyanis állítólag középkorú nők sokasága szánta el magát egy-egy beavatkozásra. Az előnytelen megvilágítások, rossz kameraállások, vagy csak egy nehéz éjszaka után nagyon sokan érzik úgy, hogy itt az idő, muszáj valamilyen komolyabb esztétikai beavatkozással visszafordítaniuk az idő kerekét.
Mellettük azonban egészen újfajta ügyfélkör is kibontakozóban van, mégpedig úgy tűnik, nem kis számban. Semmi újdonság sincs abban, hogy az emberek többsége kedvenc híressége, vagy egy, a legszebbek közt emlegetett színésznő fotójával érkezik egy-egy beavatkozásra, hiszen az utóbbi évtizedekben esztétikum terén a hírességek voltak a mérvadók.
„Most azonban már digitálisan manipulált képeket, túlszerkesztett saját fotókat küldenek el az arcukról a páciensek, olyanokat, amelyet ők maguk változtattak meg” – nyilatkozta a londoni dr. Tijion Esho. Azt meséli, az újonnan kialakult ügyfélköre fiatal, többségük 20 év környéki nő. Egy dolog közös bennünk, hogy úgy szeretnének kinézni, mint a saját fotóikon, amelyet az Instagramon vagy épp a Snapchaten tesznek közzé. Ez a jelenség egyébként már Magyarországon is felütötte a fejét, plasztikai sebészek szerint a konzultációra a fiatal nők már sokan nálunk is a saját kedvenc fotóikkal érkeznek – ahol természetesen maguk filterezték, szerkesztették meg ajkukat, arcukat, csípőjüket, mellüket, szemöldöküket „tökéletesre”.
„Nálam hetente legalább 10 páciens kér saját fotó alapján valamilyen beavatkozást. Nem ismerem fel őket, amikor bejönnek, egész egyszerűen azért, mert annyira különböznek attól a képtől, amit az e-mailben küldenek – tette hozzá dr. Esho, aki szakemberként úgy véli, hogy a képek többsége extrém módon túlzó, nagyon éles kontúrokkal, teljesen irreális vonásokkal. – Ezek az emberek lehetetlen, és igazából megvalósíthatatlan vágyálmokat kergetnek.”
Ennek a jelenségnek azonban nemcsak női áldozatai vannak, természetesen a fiatal férfiakon is nagy a nyomás a külsejükkel kapcsolatban. A brit parlament nemrég felmérést végzett ebben a témában, az eredmény pedig azt mutatja, hogy rettenetes károkat okoznak a közösségi médiában a túlszerkesztett és digitálisan módosított fotók. Egyes kutatások szerint a fiatal nők harmada már kizárólag szerkesztett fényképeket tesz közzé a közösségi médiában, hogy önmaga legjobb változatának tűnjön.
Hova tovább?
A külsőnkkel való elégedetlenség pedig komoly forrása lehet a depressziónak és a boldogtalanságnak, ettől tűnik még ijesztőbbnek ez a mostani jelenség a plasztikai sebészetben. Ezen a téren tényleg biztató irány lehet az a törekvése a brit politikusoknak (a franciáknál például már kötelező jelezni a szerkesztett képi reklámtartalmakat), miszerint a szerkesztett fotók minden esetben jelölve legyenek, hogy a fiatalabb, az önképével amúgy is sokat küzdő korosztály számára egyértelművé váljon, hogy az adott csodálatos szépségű kép valójában csak illúzió.
Fotó: Getty Images
Forrás: Daily Mail