A világ nagy online hírportáljai után több magyar cikk is beszámolt a napokban arról, hogy a Lush végez a közösségimédiá-jelentléttel. „A világhírű kozmetikai márka, a fiatalok körében kifejezetten népszerű Lush bejelentette, hogy szinte teljesen megszüntetik jelenlétüket a közösségi oldalakon, és csak akkor térnek oda vissza, ha azok biztonságosabb felületek lesznek a felhasználóik számára, írja a BBC” – olvashattuk a 444 tegnapelőtti cikkében, de nem sokat váratott magára a magyar nyelvű hivatalos közlemény sem.
„Szóval itt vagyunk megint, és megpróbálunk lejönni a cuccról. A szándékunkat ez alkalommal megerősíti mindaz a friss információ is, amit bátor bennfentesek hoztak nemrég nyilvánosságra. Ezek egyértelműen leírják mindazt a kárt, aminek a fiatalok a jelenlegi algoritmusok és hiányos szabályozások miatt ki vannak téve. Azt mondják, a bullying, az álhírek, az extrém nézőpontok, a FOMO, a fantomrezgések, a manipulatív algoritmusok és a végtelen görgetési folyamat a fiatalkori öngyilkosság, a depresszió és a szorongás elképesztő módon növekvő gyakoriságához vezet” – áll a Lush magyar csapatának kedden kiadott közleményében.
A lépés lényege, hogy 2021. november 26-tól kijelentkeznek a Facebook-, Instagram-, Snapchat-, Whatsapp- és TikTok-felületeikről addig, amíg azok nem biztosítanak biztonságosabb környezetet a felhasználóik számára.
Jack Constantine, a Lush vezérigazgató-helyettese azt nyilatkozta, „fürdőbomba-feltalálóként abba fektetem minden erőfeszítésemet, hogy olyan termékeket készítsek, amelyek segítenek az embereknek kikapcsolni, lazítani és azzal foglalkozni, hogy jól legyenek. A közösségimédia-felületek azonban ma már úgy vannak kialakítva, hogy az emberek a lehető legtovább görgessenek rajtuk, az algoritmusok pedig éppen úgy vannak megtervezve, hogy megakadályozzák, hogy az emberek kikapcsoljanak és lazítsanak, vagyis pontosan az ellenkezőjét teszik annak, mint ami a fürdőbombáink és minden termékünk célja.”
A cég egyébként, ahogyan arról a 444 is írt, már korábban is lekapcsolta több brit közösségimédiá-fiókját, de végül mindig visszatértek a felületekre, nagyrészt, hogy a járvány miatti korlátozások idején is ki tudják szolgálni a vásárlóikat. Az biztos, hogy ekkora nemzetközi jelenléttel bíró márka esetében példa nélküli, de mégis pozitív üzenetű lépés, az pedig, hogy milyen hatásai és következményei lesznek mindennek a közeljövőben, nagy kérdés.
Fotó: Lush