Hollywoodi tequilaháború: ezért érzi úgy minden híresség, hogy saját italmárkára van szüksége

2021. április 04.
Amit szabad George Clooney-nak, nem szabad Kendall Jennernek? Hiszen nem a modell az első olyan hollywoodi híresség, aki a mexikói kultúra egyik legismertebb termékének számító tequila árusítására adja a fejét. Ám úgy tűnik, amíg férfi sztárok kezdenek tequilabizniszbe, addig nincs probléma, viszont ha egy nő dönt ugyanígy, máris beindul a hibáztató és megszégyenítő gépezet.

A Kardashian-Jenner-klán tagjaitól nem állnak távol a megosztó cselekedetek, a család legfiatalabb tagja, Kendall Jenner azonban eddig megelégedett egy hagyományosnak mondható modellkarrierrel. Ezért ért mindenkit meglepetésként, amikor bejelentette: saját tequilamárkát alapít. Az ötletét nagyobb vihar fogadta, mint amikor Kim Kardashian bejelentette, hogy Kimonónak nevezi új fehérneműmárkáját.

hollywood-tequila-haboru

Főként kulturális kisajátítással vádolták Kendall Jennert, hasonlóan nővéréhez, aki végül SKIMS-re változtatta a felháborodás nyomán a fehérneműi nevét. Bár a Twitteren és Instagramon népszerű vélemény volt, hogy a modell új üzletét kritizálják, sok közösségioldal-felhasználó nem értette, miért pont Kendall Jenner tequilája zavarja az embereket. 

A Kendall Jennert védelmükbe vevők azzal érveltek, hogy nem a modell az első nem mexikói, aki saját tequilacéget alapított, így teljességgel a kettős mérce mentén ítélkeznek felette. Sokkal több kritikát kapott, mint bármely más korábbi akciójáért. 

Csak azért, mert valaki nő?!

Marie Sarita Gaytán szociológus és a genderszakértő, aki korábban a tequila kulturális hatásait is tanulmányozta, azt mondta: „az eset gyökere az, hogy a mexikóiak és mexikói amerikaiak élesen látják, a javaiknak és kultúrájuknak az Amerikai Egyesült államokban mekkora értéke van.” Ám a genderszakértő arra a különbségre is felhívta a figyelmet, amit Kendall Jennernek meg kellett tapasztalnia, ellentétben a főként férfi hírességekkel, akik már régóta utaznak tequilában. „Amikor egy nő átlépi a határokat, legyen szó politikáról, üzletről, vagy ebben az esetben kultúráról, előadóművészetről, az könnyen kiveri a biztosítékot” – mondta Gaytán.

Miért imádják a hírességek a tequilát?

Kendall Jenner tényleg csak az utolsó azon hírességek sorában, akik saját tequilamárkát alapítottak. George Clooney és Rande Gerber, Cindy Crawford férje talán a leghíresebbek és legsikeresebbek a hollywoodi hírességek közül. Ők 2017-ben adtak túl márkájukon, a Casamigos to Diageón egymilliárd dollárért.

Michael Jordan kosárlabdázó 2019-ben alapított saját márkát négy társával, ez a Cincoro Tequila. Dwayne Johnson 2020-ban jelentette be saját tequiláját, a Teremanát, Nick Jonas énekes 2019-ben lépett be a tequilaüzletbe, de Rita Ora, Adam Levine, Justin Timberlake és Sean „Diddy” Combs is birtokol a mexikói röviditalt forgalmazó céget.

Olvastad már?

Azt is meg kell jegyezni persze, hogy amikor alkoholmárkát alapítanak, azért nem csak a tequila jut a hírességek eszébe. Kate Hudson gluténmentes vodkát, Ryan Reynolds és Snoop Dogg gint, míg számtalan híresség bort szeretne eladni rajongóinak. Ám az is tény, hogy arányait tekintve messze a tequilabiznisz a legnépszerűbb Hollywoodban. A tequila szakértőknek arra is van magyarázata, miért lehet ez így.

Gyors és jó üzleti lehetőség

A Forbes adatai szerint a tequilaforgalmazás 46 százalékkal ugrott meg 2020-ban. Peter Kelly, az üzletág szakértője szerint a kreatívok és az üzletemberek, így a hollywoodi hírességek mindig is érdeklődtek a röviditalok iránt. Gaytán szerint a saját imidzsüket próbálják értékesíteni ezekben a márkákban. „A hírességek biztos, relatíve rövid távú befektetéseket keresnek. Felépítenek egy márkát néhány év alatt, majd eladják – magyarázta a szociológus. – A tequila még mindig növekvő kategória a röviditalok között. Ezt a növekedést teljes egészében az agavé és a luxustequilák hajtják – folytatta Gaytán, hozzátéve, hogy a felsőkategóriás italok jelentik főként a hírességek üzleti befektetéseit. – A hírességek trendi, menő befektetésnek tekintik.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by therock (@therock)

„A felívelésnek nincs vége. Ha azt hittük, hogy a Casamigos eladása volt a legnagyobb a tequilák történetében, ideje megkapaszkodnunk, mert Dwayne Johnson márkája röpke egy év alatt elérte a 2 milliárd dolláros becsült értéket, és több mint 400 ezer üveg italt adott el.”

Gyorsan előállítható és vonzó imidzse van

Nagy előnye a tequilának – más alkoholtermékekkel szemben –, hogy relatíve gyorsan előállítható. Míg a skót whisky érlelése legalább három éven át tart, addig a tequilánál típustól függően maximum a három év, amennyit a hordóban kell töltenie az italnak.

A gyors előállítás mellett a Kalifornia- vagy Hollywood-hatás is nagy szerepet játszik abban, hogy a hírességek imádják tequilamárkákba fektetni a pénzüket. „Kalifornia az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb tequilapiaca, és a mexikói taco- és tequilakultúra nagy hatással van a régió fogyasztóira és a hírességekre is. Látják, hogy más kollégájuknak sikerült, és a fejükre csapnak: miért nem én csináltam meg? – mondta Gaytán, aki szerint az imidzs is hatalmas szerepet játszik az agávéból készült ital népszerűségében. – A tequila nagyon sokféle embert vonz, ám valószínűleg ugyanabból az okból. Nem ugyanazok Dwayne Johnson és Kendall Jenner rajongói. Ám ugyanazt a képet vagy életstílust igyekeznek fenntartani, ami a mókáról és partikról szól.” 

Gaytán ezért is nevezi felhasználóbarát italnak a tequilát. „Egy felső kategóriás tequilát csak ki kell tölteni, és inni. Nem kell vesződni koktélokkal és kiegészítőkkel.”

Minden egyszerre, egy helyen

A hírességek között tapasztalható tequilarobbanásért valószínűleg mindezen tényezők együtthatása felelős. Nehéz lenne egyetlen okot kiemelni. Az instagramozhatóság és a jókedv, amit a tequilát tartó híresség sugall, olyan pluszt ad hozzá az ital személyiségéhez, amit az adott hollywoodi sztárnak tulajdonítanak az emberek. „Úgy vélem, vannak olyan hírességek, akiknek ezek számítanak” – mondta a szociológus. 

Forrás: Insider Fotó: Unsplash

Olvass tovább!