Hollywoodi tequilaháború: ezért érzi úgy minden híresség, hogy saját italmárkára van szüksége
Amit szabad George Clooney-nak, nem szabad Kendall Jennernek? Hiszen nem a modell az első olyan hollywoodi híresség, aki a mexikói kultúra egyik legismertebb termékének számító tequila árusítására adja a fejét. Ám úgy tűnik, amíg férfi sztárok kezdenek tequilabizniszbe, addig nincs probléma, viszont ha egy nő dönt ugyanígy, máris beindul a hibáztató és megszégyenítő gépezet.
A Kardashian-Jenner-klán tagjaitól nem állnak távol a megosztó cselekedetek, a család legfiatalabb tagja, Kendall Jenner azonban eddig megelégedett egy hagyományosnak mondható modellkarrierrel. Ezért ért mindenkit meglepetésként, amikor bejelentette: saját tequilamárkát alapít. Az ötletét nagyobb vihar fogadta, mint amikor Kim Kardashian bejelentette, hogy Kimonónak nevezi új fehérneműmárkáját.
Főként kulturális kisajátítással vádolták Kendall Jennert, hasonlóan nővéréhez, aki végül SKIMS-re változtatta a felháborodás nyomán a fehérneműi nevét. Bár a Twitteren és Instagramon népszerű vélemény volt, hogy a modell új üzletét kritizálják, sok közösségioldal-felhasználó nem értette, miért pont Kendall Jenner tequilája zavarja az embereket.
A Kendall Jennert védelmükbe vevők azzal érveltek, hogy nem a modell az első nem mexikói, aki saját tequilacéget alapított, így teljességgel a kettős mérce mentén ítélkeznek felette. Sokkal több kritikát kapott, mint bármely más korábbi akciójáért.
Csak azért, mert valaki nő?!
Marie Sarita Gaytán szociológus és a genderszakértő, aki korábban a tequila kulturális hatásait is tanulmányozta, azt mondta: „az eset gyökere az, hogy a mexikóiak és mexikói amerikaiak élesen látják, a javaiknak és kultúrájuknak az Amerikai Egyesült államokban mekkora értéke van.” Ám a genderszakértő arra a különbségre is felhívta a figyelmet, amit Kendall Jennernek meg kellett tapasztalnia, ellentétben a főként férfi hírességekkel, akik már régóta utaznak tequilában. „Amikor egy nő átlépi a határokat, legyen szó politikáról, üzletről, vagy ebben az esetben kultúráról, előadóművészetről, az könnyen kiveri a biztosítékot” – mondta Gaytán.
Miért imádják a hírességek a tequilát?
Kendall Jenner tényleg csak az utolsó azon hírességek sorában, akik saját tequilamárkát alapítottak. George Clooney és Rande Gerber, Cindy Crawford férje talán a leghíresebbek és legsikeresebbek a hollywoodi hírességek közül. Ők 2017-ben adtak túl márkájukon, a Casamigos to Diageón egymilliárd dollárért.
Michael Jordan kosárlabdázó 2019-ben alapított saját márkát négy társával, ez a Cincoro Tequila. Dwayne Johnson 2020-ban jelentette be saját tequiláját, a Teremanát, Nick Jonas énekes 2019-ben lépett be a tequilaüzletbe, de Rita Ora, Adam Levine, Justin Timberlake és Sean „Diddy” Combs is birtokol a mexikói röviditalt forgalmazó céget.
Olvastad már?
Sztárok és a várandósbiznisz: mennyit ér egy terhességi teszt?
A hírességek már a nevüket adták parfümökhöz, az életüket már telefonos applikációvá tették, és eladták az idejüket. Teljesen logikus és várható volt, hogy már azelőtt pénzzé tesznek egy életet, mielőtt életté válna.
Azt is meg kell jegyezni persze, hogy amikor alkoholmárkát alapítanak, azért nem csak a tequila jut a hírességek eszébe. Kate Hudson gluténmentes vodkát, Ryan Reynolds és Snoop Dogg gint, míg számtalan híresség bort szeretne eladni rajongóinak. Ám az is tény, hogy arányait tekintve messze a tequilabiznisz a legnépszerűbb Hollywoodban. A tequila szakértőknek arra is van magyarázata, miért lehet ez így.
Gyors és jó üzleti lehetőség
A Forbes adatai szerint a tequilaforgalmazás 46 százalékkal ugrott meg 2020-ban. Peter Kelly, az üzletág szakértője szerint a kreatívok és az üzletemberek, így a hollywoodi hírességek mindig is érdeklődtek a röviditalok iránt. Gaytán szerint a saját imidzsüket próbálják értékesíteni ezekben a márkákban. „A hírességek biztos, relatíve rövid távú befektetéseket keresnek. Felépítenek egy márkát néhány év alatt, majd eladják – magyarázta a szociológus. – A tequila még mindig növekvő kategória a röviditalok között. Ezt a növekedést teljes egészében az agavé és a luxustequilák hajtják – folytatta Gaytán, hozzátéve, hogy a felsőkategóriás italok jelentik főként a hírességek üzleti befektetéseit. – A hírességek trendi, menő befektetésnek tekintik.”
View this post on Instagram
„A felívelésnek nincs vége. Ha azt hittük, hogy a Casamigos eladása volt a legnagyobb a tequilák történetében, ideje megkapaszkodnunk, mert Dwayne Johnson márkája röpke egy év alatt elérte a 2 milliárd dolláros becsült értéket, és több mint 400 ezer üveg italt adott el.”
Gyorsan előállítható és vonzó imidzse van
Nagy előnye a tequilának – más alkoholtermékekkel szemben –, hogy relatíve gyorsan előállítható. Míg a skót whisky érlelése legalább három éven át tart, addig a tequilánál típustól függően maximum a három év, amennyit a hordóban kell töltenie az italnak.
A gyors előállítás mellett a Kalifornia- vagy Hollywood-hatás is nagy szerepet játszik abban, hogy a hírességek imádják tequilamárkákba fektetni a pénzüket. „Kalifornia az Amerikai Egyesült Államok legnagyobb tequilapiaca, és a mexikói taco- és tequilakultúra nagy hatással van a régió fogyasztóira és a hírességekre is. Látják, hogy más kollégájuknak sikerült, és a fejükre csapnak: miért nem én csináltam meg? – mondta Gaytán, aki szerint az imidzs is hatalmas szerepet játszik az agávéból készült ital népszerűségében. – A tequila nagyon sokféle embert vonz, ám valószínűleg ugyanabból az okból. Nem ugyanazok Dwayne Johnson és Kendall Jenner rajongói. Ám ugyanazt a képet vagy életstílust igyekeznek fenntartani, ami a mókáról és partikról szól.”
Gaytán ezért is nevezi felhasználóbarát italnak a tequilát. „Egy felső kategóriás tequilát csak ki kell tölteni, és inni. Nem kell vesződni koktélokkal és kiegészítőkkel.”
Minden egyszerre, egy helyen
A hírességek között tapasztalható tequilarobbanásért valószínűleg mindezen tényezők együtthatása felelős. Nehéz lenne egyetlen okot kiemelni. Az instagramozhatóság és a jókedv, amit a tequilát tartó híresség sugall, olyan pluszt ad hozzá az ital személyiségéhez, amit az adott hollywoodi sztárnak tulajdonítanak az emberek. „Úgy vélem, vannak olyan hírességek, akiknek ezek számítanak” – mondta a szociológus.
Forrás: Insider Fotó: Unsplash
Olvass tovább!
Egy kortyot se – Emberek, akik lemondtak az alkoholról
Cikkünk szereplői az egészségük mellett a kreativitásukat, a karrierjüket és a szép álmaikat is óvják az alkoholfogyasztás velejáróitól.