A Confused.com szakértői a szemkövető technológia segítségével tárták fel, melyek azok a konkrét helyek és dekorelemek egy-egy helyiségben, amin először akad meg az emberek szeme. Ha tehát le akarunk nyűgözni valakit, esetleg épp lakáseladás előtt állunk, jó ha tudjuk, a lakásunk mely részeire kell különösen koncentrálnunk.
A konyhában a padló volt az, amin leginkább megakadt az emberek szeme (323 alkalommal) a vizsgálat során. A konyhaszekrényre összesen 204 alkalommal pillantottak, míg a pultot csupán 37-szer nézték meg. Ha vendégeket várunk, a legfontosabb tehát az lehet, hogy a padló tiszta legyen, a pulton felhalmozott tárgyak nem annyira ragadják meg az emberek figyelmét, mit a morzsák a konyhakövön.
A nappaliban a lakástextilek és a kulcsfontosságú bútordarabok vonzzák leginkább a figyelmet. A kávézóasztal, szőnyegek és díszpárnák mind száz fölötti eredményt értek el. Bár a párnák a harmadik helyen végeztek csak, ezek voltak azok, amiket a leghosszabb ideig néztek az emberek a nappaliban. Meglepő módon a tévé és a falra akasztott képek keltették fel legkevésbé a figyelmet a lakásnak ebben a helyiségében.
Legalább egyszer ellátogatnak a fürdőszobába a vendégek, és a legtöbbször a tükörre néznek (177 alkalommal a vizsgálat során). A második helyen a fürdőszobai szekrény (162 alkalommal néztek rá) végzett, míg magára a mosdókagylóra 125 esetben tekintettek rá a látogatók.
Ha olyan vendégeink vannak, akik nálunk alszanak, jó, ha tudjuk, hogy az ágynemű huzatát nézték meg legtöbbször és legalaposabban az emberek (221 esetben). Ezt követte az éjjeliszekrény fiókja (135-ször néztek rá), az ablakok (105) és a díszpárnák (82).
Forrás: Apartment Therapy Fotó: Unsplash