Hírességek, akik a fenntartható és etikus divat nagykövetei

2019. április 12.
Emma Watson, Kate Hudson vagy éppen Robin Wright: ők azok a hírességek, akik sokat tesznek a világért – a divat terén is.

Kate Hudson és a Happy X Nature

Szerencsére egyre több híresség ismeri fel a divat fenntarthatóságának fontosságát is, és nem csupán vörös szőnyeges választásaikkal, de akár saját projektek, együttműködések vagy márkák létrehozásával is sokat tesznek az ügyért. Kate Hudson a napokban lépett be a fenntartható divat nagykövetei közé, amikor is Instagramon bejelentette, hogy elindít egy, a nem megújuló erőforrásokra legkisebb hatást gyakorló, környezet iránt elkötelezett ruhamárkát. A Happy X Nature farmerjeinek anyagát például újrahasznosított PET-palackok adják, de természetesen környezetbarát címkék és csomagolás is dukál a ruhákhoz. A márka kínálatában nadrágok, topok, ruhák, pólók és kabátok is megtalálhatóak, ráadásul baráti áron. „A történetünk egy valódi szerelmi történet. A természet és a természetes dolgok szeretetéről szól. Imádjuk, hogy a természet szépsége milyen könnyed és erőlködésmentes. Ez nyújtja nekünk az inspirációt a divatunkhoz, és a környezet iránti elkötelezettségünkhöz” – írta a színésznő az Instagram-oldalán.

View this post on Instagram

The day has arrived! 🙌 Happy x Nature website is up and I can’t wait for you to explore and shop our happy little world we created. 💛💛💛💛 Our story is a love story really. A love of nature and all things natural. We love how nature makes beauty look so easy and effortless. And, that’s been our inspiration for our fashion and for our commitment to the environment. Our goal is simple – making you and nature happy with easy, free-spirited fashion that minimizes our impact on non-renewable resources. From the factories and mills we choose to packaging and garment tags, we’ll explore every option, always looking for eco-aware solutions. The skinny jeans is using 2 plastic bottles… Recycled. The fabrics we choose are a big part of our mission of striving to make a difference for this generation and generations to come. Airy cotton voiles, earthy laundered cottons and cotton flax are mixed with organic and recycled fabrics. We’re especially excited about Repreve®, made of recycled plastic bottle yarns. There’s no throw-away paper on our fashion. We use eco-friendly fabric tags and no plastic. Our shipping bags are bio-degradable and will decompose in just 12 to 18 months… so order everything you love, with no worries! We’re always looking for new ways to ensure that generations to come will be happy x nature. Take the scenic route with us! HAPPY SHOPPING ☀️

A post shared by Kate Hudson (@katehudson) on

Robin Wright és a Pour Les Femmes

Közel egy éve működik Robin Wright, Golden Globe-díjas színésznő és aktivista valamint a dizájner, Karen Fowler közös márkája, a Pour Les Femmes (vagyis „a nőknek”). Nem csupán gyönyörű és ultrakönnyű, kényelmes pizsamákat, köntösöket és hálóruhákat kínál a brand, hanem egy jó ügyet is szolgál. A színésznőt a Kongóban tapasztaltak és az ottani nőkkel történő beszélgetések indították el ezen az úton. Létrehozták a Give Work, magyarul „adj munkát” programot, amelynek keretében helyi anyagokból, a helyiek munkájával az országban élő nőknek, erőszak túlélőinek és háborús özvegyeknek nyújtanak biztos megélhetést. Az Action Kivu kezdeményezéssel együttműködésben pedig egy iskolát is működtetnek.

Rosario Dawson és a Studio One Eighty Nine

Rosario Dawson, amerikai színésznő a Studio One Eighty Nine egyik alapítója: a márka darabjai egytől-egyig fenntartható, növényi festési eljárással készülnek, afrikai női kézműveseket és ottani közösségeket támogatnak. A márka a kontinenst és a hagyományos kézművességet ünnepli, a darabok viszont egytől-egyig modernek. A színésznő 2013-ban alapította a márkát a Bottega Veneta korábbi kommunikációs vezetőjével, Abrima Erwiah-val, miután nagy hatást tett rá több afrikai ország meglátogatása is 2011-ben: a márka az ENSZ divatprogramjának, az Ethical Fashion Initiative-nek is az együttműködő partnere.

Emma Watson „zöld” szettjei

Emma Watson még 2015-ben csatlakozott a Green Carpet Challenge kihívásához: ennek keretén belül a színésznő vállalta, hogy minden egyes vörös szőnyeges megjelenése alkalmával fenntartható ruhadarabot fog viselni. Megjelenéseit a The Press Tour oldalon dokumentálja, amelynek közel 440 ezer követője van és ismertségét arra is használja, hogy jó ügyek mellett álljon ki: például a divatiparon belüli nemek közti egyenlőségért is kampányol. Szó sincs arról, hogy csak a nagy márkák fenntartható darabjait viseli, a fiatal színésznő elkötelezetten támogatja a feltörekvő, egyelőre kevésbé ismert tervezőket is, akiknek a darabjai felelősen készülnek. Stylistjával folyamatosan keresik az ilyen márkákat. A színésznő az etikus Zady márkával közösen egy kapszulakollekciót is megálmodott.

View this post on Instagram

Le Bristol makes its own honey on the roof! 🇫🇷 🐝 ❤ The @edun trousers are created by artisans in Burkina Faso, featuring a zipper made from recycled brass. EDUN is building long-term, sustainable growth opportunities by supporting manufacturers, community-based initiatives and partnering with African artists and artisans. Top is @breelayneofficial and made in downtown LA by local artisans from mesh and lined in silk. Both materials were leftovers discarded by other designers, and were bought to recycle and repurpose in new garments. For every item sold, a tree is planted. Bag made in a family-owned factory in Alicante, Spain by @m2malletier. The factory was opened in 1981 by shoe designer Jaime Romero and his wife. Today, 25 artisans from the local town of Sax work in the factory and have been working there for at least 15 years. Everything is handcrafted using skills and traditions which have been passed down generations. Shoes @creaturesofcomfort, crafted in a small factory just outside of Florence. Creatures of Comfort recently participated in #womentogether and #whyimarch campaigns donating a portion of its proceeds to Planned Parenthood and the ACLU and SPL Center. The brand is also participating in a campaign headed by Women for Women International that supports women in war zones. @shiffonco jewellery made in New York City. Half the profit from Shiffon's pinky ring collection and 10% of profits from all other Shiffon products directly fund seed grants for female entrepreneurs and companies that promote the well-being of women. Through partnering with One Young World, Shiffon has been able to reach a growing group of young innovators across the globe. All fashion info verified by @ecoage All beauty brands are cruelty-free and formulated using both natural, mineral and organic ingredients. Beauty info verified by @contentbeauty

A post shared by The Press Tour (@the_press_tour) on

Fotó: Getty Images