Ezt kell tudnod a krónikus álmatlanságról

2018. augusztus 09. |

Ha minimum egy hónapon keresztül hetente legalább háromszor problémánk van az elalvással, az már krónikus álmatlanságot jelenthet.


Fotó: Unsplash.com

Nagyon sokan küzdenek különböző alvászavarokkal, de sokan talán észre sem veszik, mikor válik a probléma krónikussá. A krónikus inszomnia például már akkor fennáll, ha legalább heti 3 alkalommal, minimum egy hónapon keresztül álmatlanságtól szenvedünk.
Az alvási ciklusunkat számos tényező zavarhatja, az olyan környezeti faktoroktól, mint a hangszennyezés a fizikai vagy mentális egészséggel kapcsolatos problémákig. Túlzott alkohol- vagy kábítószerfogyasztás is vezethet krónikus álmatlansághoz, ahogy olyan hangulati zavarok, mint a depresszió vagy a szorongás is. De néhány “egyszerűbb”, életmódbeli tényező, például a túl sok kávé fogyasztása vagy a technológia eszközök (közvetlenül elalvás előtti) használata is hajlamosíthat.

A krónikus álmatlanságnak komoly következményei lehetnek, hatással lehet a szexuális életünkre, emlékezetünkre, alacsony energiaszintünkből fakadóan szorongás alakulhat ki.

Megoldás szerencsére sokféle lehet: működhet a viselkedésterápia, próbálkozhatunk természetes vagy receptre kapható altatókkal – utóbbiakkal persze muszáj csínján bánni, mert tartós használatuk hozzászokáshoz vezethet. A szakértők épp ezért inkább a kognitív viselkedésterápiát javasolják, hiszen ez hosszútávon oldja meg a problémát. Annyi biztos, hogy ha ennyire gyakran vagy régóta fennálló alvászavarral küzdünk, mindenképpen érdemes foglalkoznunk vele.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Egyedi sütiformák 3D nyomtatással! 3D nyomtatás

Egyedi sütiformák 3D nyomtatással!