Ezekkel az ételekkel turbózd az agyad

2018. október 03. |

Az általunk megevett ételek nemcsak alkatunkat, egész szervezetünk működését befolyásolják, így agyunkat is turbózhatjuk a megfelelő étrenddel.


Fotó: Unsplash.com

Avokádó

Az Y-generáció kedvenc szuperétele kimondottan jót tehet kognitív teljesítőképességünknek. Rengeteg benne a K-vitamin, a C-vitamin, az agyműködés és az idegrendszer egészségéért felelős B6-vitamin és a kálium is, ami nemcsak az idegrendszerre, hanem emésztésünkre is áldásos hatással lehet. És mennyire finom már egy ropogós pirítóson!

Dió

Mondják, hogy egy étel mindig arra a szervre van jó hatással, amire látványra hasonlít. És hát mi emlékeztetne jobban az agyra, mint egy szép dió? A rengeteg vitaminnal és antioxidánssal tömött dió az egészséges agy legjobb barátja, kész szerencse, hogy épp szezonja van.

Spenót

Már gyerekkorunkban is a lelkünkre kötötték, hogy együnk spenótot – nem véletlenül. Eszméletlenül sok benne a vas, a K-vitamin és az antioxidánsok mennyisége, olyannyira, hogy a Rush University kutatása szerint azok, akik 5 éven keresztül rendszeresen fogyasztottak spenótot, kognitív képességeiket tekintve 11 évvel fiatalabbnak tűntek.

Étcsokoládé

Szerencsére egy népszerű finomságnak is helye van a listán: az étcsokoládé nagyon jót tesz a keringésnek, flavonoid tartalma miatt pedig valóságos gyulladáscsökkentő, agyserkentő csodaszernek számít. Ezt talán nem is lesz olyan nehéz beépíteni az étrendünkbe.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen! csipkebogyó

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen!