Így győzd le a téli fáradtságot

2018. november 30. |

Sokan érzik úgy, hogy legszívesebben átaludnák az egész telet, de kis odafigyeléssel télen is lehetünk ugyanolyan energikusak.

Fotó: Unsplash.com

Menj ki a fényre!

Nagy a kísértés, hogy beburkolózzunk a meleg lakásba, de a friss, csípős levegővel és ha mázlink van, egy kis elcsípett napfény csodákat tehet a szervezetünkkel. Télen sajnos kevesebb a napfény, ami azt jelenti, hogy testünk a sötéttől több melatonint termel, (ez egy alvást elősegítő hormonunk) ami könnyen hozzájárulhat a fáradtsághoz. Napközben, amikor csak lehet engedjük be a belső terekbe a természetes fényt és amíg van, menjünk ki egy pár perces sétára is!

Ébresztő edzés

Télen eleve kevesebbet edzünk, hiszen fáradtan senkinek sincs kedve kimenni a hidegbe a fárasztó órára, ahelyett hogy otthon kortyolgatná a forró teát. Pedig az edzés a legjobb módja, hogy energetizáljuk testünket, ráadásul így szervezetünk egész működését (például alvási mintáinkat is) javíthatjuk. Ügyeljünk rá, hogy a téli hónapokban is tartsuk a heti legalább 150 perc aktív mozgást.

Edd magad éberre!

Az ötödik kávé helyett próbáljuk tudatosan úgy összeállítani étrendünket, hogy az étkezésekkel is extra energiát vihessünk a szervezetünkbe. Felejtsük el a gyorsan pörgető, de később kemény bosszút álló cukrot, inkább válasszunk hosszú energiát adó zabot, ami ráadásul B-vitaminnal is feltölt minket. Együnk olajos halakat, például lazacot, csemegének pedig válasszunk olajos magvakat és élénkítő goji bogyót.

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Kakaós fergetegparti Joulupukkival Budapesten gyerekprogram

Kakaós fergetegparti Joulupukkival Budapesten