A gyenge fizikum hajlamosít a depresszióra

2019. június 23. |

A fizikai állóképesség kulcsfontosságú az egészségünkkel kapcsolatban. Befolyásolja a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, a rosszindulatú daganatos betegségekre való hajlamot és az általános közérzetre is hatással van. Egy friss tanulmány szerint ráadásul a kevésbé erős és aktív középkorú nők hajlamosabbak a depresszióra és szorongásra is, mint edzettebb kortársaik.

Bár több tanulmány is összekapcsolta már a középkorú nőknél a depresszióra való hajlamot a fizikai aktivitással, ám a szingapúri tanulmány az első, amelyik objektív számok alapján bizonyította az összefüggést, nem csak a résztvevők bevallását vette alapul.

Negyven felett gyakori depresszió
A depresszió és szorongás rendkívül gyakori kórkép a klimax alatt és a menopauza után. A friss kutatásban több mint ezer 45 és 69 év közötti nőt vizsgáltak, és tizenöt százalékuknál állapítottak meg valamilyen szintű depressziót vagy szorongást, különösen a fiatalabb korcsoportban. Mivel a depresszió jelentősen rontja az életminőséget, növeli a szívbetegségek kialakulásának kockázatát, a kutatók fontosnak tartják, hogy meghatározzanak olyan tényezőket, melyek mentén hatékonyabban javítható a betegek állapota.


Muszáj edzeni
A kutatók megfigyelték, hogy erős kapcsolat van a fizikai erő és a depresszió között. Azok a résztvevők, akiknél gyenge felsőtestet és gyengébb lábakat tapasztaltak a vizsgálatok során, erősebb depresszióval és szorongással küzdöttek. További vizsgálatok szükségesek tehát, hogy megállapíthassák a tudósok, vajon a karok, törzs és lábak erősítő edzése csökkenti a szorongásos tüneteket, bár azt már korábban megfigyelték, hogy a testmozgás hatására általánosságban jelentősen csökkennek a depressziós panaszok. “Az erősítő edzés és az aerobic is jó hatással van a depresszióban szenvedők vagy szorongással küzdők állapotára, valószínűleg az agy felerősödő vérkeringése, a stresszhormon szintjének csökkenése és az örömhormon termelődése miatt” – mutatott rá Dr. JoAnn Pinkerton, az Amerikai Menopauza Szövetség elnöke.

Forrás: Science Daily
Fotó: Unsplash

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen! csipkebogyó

Turbózzuk fel ősszel az immunrendszerünket természetesen!

Miért olvasd el ezt most hangosan? felolvasás

Miért olvasd el ezt most hangosan?