Otthonhűsítés klíma nélkül? Lehetséges!

2020. július 24. |

Kedveljük a nyarat, a meleget, de ha tartósan magas a hőmérséklet, vagy igazi kánikula van, a lakásban fontos, hogy tudjunk pihenni, és ezért igyekezzünk minél inkább hűvöset kialakítani.

1. Árnyékolás

Sokan nem szeretik vagy nem is szeretnének klímát beszereltetni, így marad a természetes légkondicionálás. Először is igyekezzünk minél inkább megtartani a lakásunk hőmérsékletét, és ne engedjük felmelegedni. Ezt gondos árnyékolással, a nyílászárók zárva tartásával érhetjük el elsősorban.

2. Drapériák

Ismerjük meg lakásunk benapozottságát! Mindig legyen besötétítve függönnyel vagy jobb esetben spalettával, redőnnyel az az ablak, ahonnan süt a nap. Ilyenkor semmiképpen ne is szellőztessünk! Ha fehér vászonnal terítjük le bútorainkat, hűvösebb érzetet ad a látványuk és a használatuk is.

3. Ne „fűtsünk”!

Amennyire lehet, kerüljük a sütő használatát, a hosszantartó ételek főzését is hagyjuk hűvösebb napokra. A porszívózást időzítsük az esti időszakra vagy a reggeli órákra, amikor hűvösebb kint a levegő, napközben ne melegítsük így a lakásunkat. Természetesen a hajszárító használata ilyenkor indokolatlan is. Illetve minimalizáljuk az elektromos berendezések használatát, mert az is fűti a lakást.

4. Éjszakai trükkök

Éjszaka, amikor lehűl a levegő, amennyire lehet, járassuk át levegővel az otthonunk tereit. Erre rásegíthetünk ventilátorok működtetésével. A hűs érzetet növelhetjük, ha a levegő forgatása közben vizes lepedőt is kihelyezünk. Használjunk pamut ágyneműt, takarózzunk csak lepedővel, vagy a paplanhuzattal csupán, illetve éjszakára érdemes a csuklónkra, bokánkra helyezni akár vizes anyagot, segít az elalvásban.

5. Törekedjünk lefelé

Tudjuk, hogy a lakás magasabb részein melegebb van, így nem ajánlatos az emeletes ágyon alvás, fekhetünk ilyenkor akár a padlóra helyezett ideiglenes fekvőhelyen.

6. Jöhet a tusolás

Tusoljunk naponta akár többször is langyos vízben, ha nagyon nagy meleg van, éppen csak itassuk fel a vizet testünkről, a maradék víz párolgása is segít a lehűlésben.

7. Belső hűtés

Igyunk minél több vizet, folyadékot, fogyasszunk könnyű ételeket, salátákat, amelyek nem nehezítenek el. Sőt, követhetjük az arab országok hagyományát is: ha nagyon meleg van és meleg teát fogyasztunk, akkor az belülről fog hűteni minket!

+1.

Ha pedig már nagyon elegünk van a melegből, gondoljunk egy novemberi szeles, esős, hűvös napra, milyen jól is esne akkor ez az időjárás! 🙂

Fotó: Getty Images

További életmódcikkekért kattints IDE!

Szólj hozzá te is!

Még több Életmód

Eljött a telemedicina ideje dokiapp

Eljött a telemedicina ideje